پناهی، محمدحسین و عالیزاد، اسماعیل، (1384). «تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی». فصلنامۀ علوم اجتماعی، شمارۀ 28 و 29: 131-89.
سردارنیا، خلیلالله، (1388). «اینترنت، جنبشهای اجتماعی جدید و بسیج اعتراضها: بررسی نظری و مصداقی چند جنبش اجتماعی». فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال 16، شمارۀ 4: 176-151.
سیدامامی، کاووس، (1386). «مشارکت سیاسی دانشجویان: ارزیابی برخی از پیشبینیکنندههای مشارکت سیاسی». پژوهشنامة علوم سیاسی، سال دوم، شمارۀ 1: 55-33.
عبداللهیان، حمید و حقگویی، احسن، (1389). «تبیین رابطۀ کاربری اینترنت و مشارکت سیاسی در ایران»، جامعهشناسی ایران، سال 10، شمارۀ 4: 159-130.
مسعودنیا، حسین،. محموداوغلی، رضا،. رهبرقاضی، محمودرضا، و فروغی، عاطفه (1390). «بررسی رابطۀ استفاده از اینترنت با رویکرد و مشارکت سیاسی». نشریۀ دانشکدۀ علوم انسانی و اجتماعی تبریز. سال 14، شمارۀ 35 و 34: 192-171.
میناوند، محمدقلی، (1384). «اینترنت و توسعۀ سیاسی: حوزۀ عمومی در فضای سایبرنتیک». فصلنامۀ پژوهش علوم سیاسی، شمارۀ 2: 146-119.
هرسیج، حسین،. محموداوغلی، رضا،. رهبرقاضی، محمودرضا، و عباسزاده باقی، هادی (1391). «بررسی رابطۀ مصرف رسانهای با مشارکت سیاسی دانشجویان دانشگاه اصفهان». فصلنامۀ پژوهشهای ارتباطی، سال 19، شمارۀ 2: 59-35.
وثوقی، منصور و هاشمی، عبدالرسول، (1383). «روستاییان و مشارکت سیاسی در ایران؛ مطالعۀ موردی: روستاهای حومۀ شهرستان بوشهر». پژوهشنامۀ علوم انسانی، شمارۀ 41 و 42: 186-161.
Aarts, K. & Semetko, H. A. (2003). “The Divided Electorate: Effects of Media Use on Political Involvement”. Journal of Politics, 65 (3):759–784.
Baker, A. (2006). Young People, Online Communication & PoliticalParticipation. Retrieved from: www.kuleuven.be/citizenship/bruges/ PDF.
Best, S. J., & Krueger, B. S. (2005). “Analyzing The Representativeness of Internet Political Participation”. Political Behavior, 27 (2): 183-216.
Boyd, D., & Ellison, N. (2007). “Social Network Sites: Definition, History and Scholarship”. Journal of Computer-Mediated Communication, 133: 210-230.
Bretzer, N. Y. (2002). How Can Institutions Better Explain Political Trust Than Capitals Do? PHD Theses, University of Gothenburg.
Calenda, D. & Mosca, L. (2007). “The Political Use of the Internet Information”. Communication & Society, (10).
Carter, L. D. (2006). Political Participation in a Digital Age. Ph.D. Dissertation in General Business, Virgina: Faculty of Virgina.
Devreese, C.H. (2007). “Digital Renaissance: Young Consumer and Citizen?”. Annals of the American Academy of Political and SocialScience, 611: 207-216.
Gibson, R. K., Howard, P. E. N., & Ward, S. (2000). Social Capital, Internet Connectedness & Political Participation: A four-country study. Paper Prepared for the 2000 International Political Science Association meeting, Quebec, Canada.
Gibson, R., Lusoli, W., & Ward, S. (2005). “Online Participation in the UK: Testing a Contextualized Model of Internet Effects”. Policy Studies Association, 7(4): 561-583.
Gronlund, k. (2005). “Political Knowledge and The Internet”. Conference of the Nordic Political Association (NOPA). Reykjavik.: 11-13.
Hall, P. (2002). “Great Britain, The Role of Government and Distribution of Social Capital”. In Robert Putnam, (ed), Democracies in Flux: The Evolution of Social Capital in Contemporary Society, (Oxford & New York: Oxford University Press).
Huntington, S. (1975). No Easy Choice: Political Participation in Developing Countries. Cambridge: Harvard University Press.
Lupia, A., & Philpot, T. S. (2002). More Than Kids Stuff: Can News and Information Web Sites Mobilize Young Adults?. Paper Presented at The Annual Meeting of The American Political Science Association, Boston.
Luskin, R. C. (1990). “Explaining Political Sophistication”. Political Behaviorو 12 (4) : 331-361.
Millbath, C. (1981). Political Participation: Hand Book of Political Behavior. New York: Plenum Press.
Mutz, D. C. (2002). “The Consequences of Cross-Cutting Social Networks for Political Participation”. American Journal of Political Science, 46(4): 838-855.
Norris, P. (2000). A Virtuous Circle: Political Communication in Postindustrial Societies. Cambridge: Cambridge University Press.
Pasek, J., Kenski, K., Romer, D., & Jamieson, K. H. (2006). “America’s Youth and Community Engagement: How Use of Mass Media is Related to Civic Activity and Political Awareness. in 14 to 22 Year Olds”. Communication Research, 33(3): 115-135.
Pempek, T., Yermolayeva, Y., Calvert, S. (2009). “College Students' Social Networking Experiences on Facebook”. Journal of Applied Developmental Psychology, 30: 227–238.
Polat, R. K. (2005). “The Internet and Political Participation: Exploring the Explanatory Links”. European Journal of Communication. 20(4): 435-459.
Putnam, R. D. (2000). Bowling alone: The Collapse and Revival of American Democracy. New York: Simon &Schuster.
Shah, D. V., & Rojas, H., & Cho, J. (2009). “Media and Civic Participation: On Understanding and Misunderstanding Communication Effects”. In J. Bryant and M.B. Oliver (eds), MediaEffects: Advances in Theory and Research. New York: Routledge.
Ward, S., & Vedel, T. (2006). “Introduction: The Potential of the Internet Revisited”. Parliamentary Affairs, 59(2): 299-313.
West, D. M. (2004). “E-Government and the Transformation of Service Delivery and Citizen Attitudes”. Public Administration Review, 64(1): 15-27.