منابع و مأخذ
آزادارمکی، تقی و کمال خالقپناه (1389). «خوانش مضاعف: روش شناسی بنیامینی ـ دلوزی در تحلیل فیلم (همراه با تحلیل فیلم درباره الی)»، مجله جامعهشناسی هنر و ادبیات، شماره 2: 153- 129.
اف. لین، جرمی (1387). «نقد و بررسی نظریه میدانهای هنری پیر بوردیو؛ چه زمانی هنر، هنر میشود؟»، ترجمة مهسا رضوی، فصلنامه هنر، شماره 87: 139- 116.
انصاری، منصور (1384). دموکراسی گفتگویی؛ امکانات دموکراتیک اندیشههای میخاییل باختین و یورگن هابرماس، تهران: نشر مرکز.
آرمسترانگ، تامس (1397). هفت نوع هوش، ترجمة ناهید سپهرپور، تهران: پیک آوین.
بدوی، فاطمه؛ حسن بلخاری قهی؛ عزتالسادات میرخانی (1390). «بررسی روابط همسران در فیلمهای سینمایی ایران (سالهای 1378- 1388)». پژوهشنامه زنان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 1: 24- 1.
بوردول، دیوید؛ کریستین تامسون (1377). «هنر سینما»، ترجمة فتاح محمدی، تهران، نشر مرکز.
پارسا، محمد (1386). روانشناسی یادگیری بر بنیاد نظریهها، تهران: نشر سخن.
پاشاشریفی، حسن (1388). «مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانشآموزان»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 11: 24-18.
تاتارکوویچ، ولادیسلاو (1387). «تاریخ زیباییشناسی: زیباییشناسی توماس آکوینی»، ترجمة مینا نبئی، مجله زیباشناخت، شماره 19: 64- 49.
جلیلوند، مریم و باقر غباری بناب (1383). «بررسی نقش هنرهای نمایشی در رشد اجتماعی دانشآموزان کم توان ذهنی آموزشپذیر»، مجله پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، شماره 1-4: 78-63.
جمادی، سیاوش (1390). «ماهیت صنعت فرهنگ و رسانههای فنی از دیدگاه و اندیشه و نظریه انتقادی»، مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 1: 121- 99.
حاجی حسیننژاد، غلامرضا و سوسن بالغیزاده (1383). «مقایسه تأثیر روش تدریس مبتنی بر نظریه گاردنر و روشهای سنتی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان»، پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت: 12-10.
خانجانی، زینب؛ سیدداود حسینی نسب؛ شیوا عظیمزاده (1390). «مقایسه نوع و میزان خشم میان نوجوانان پسر در معرض تماشای زیاد و کم فیلمهای خشن مشکین شهر»، فصلنامه علوم تربیتی، شماره 16: 121- 135.
خلیلبیگی، کمال (1391). رابطۀ هوشهای چندگانه و سبکهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان سال چهارم دبیرستان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی، گروه علوم تربیتی.
رامین، فرح (1391). «هنر؛ تنها راه نجات (نگاهی به فلسفه هنر هایدگر و نسبت آن با اندیشه متفکران مسلمان)»، فصلنامه مشرق موعود،شماره 21: 26- 5.
راودراد، اعظم (1391). جامعهشناسی سینما و سینمای ایران، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شایگان فر، نادر (1387). «تقابل سنتی دو متافیزیک، دو فرهنگ و دو هنر»، مجله زیباشناخت، شماره 19: 224- 205.
عرفانی آداب، الهام؛ جواد مصرآبادی و تقی زوار (1392). «نقش تعامل فراشناخت؛ شاخصهای پیشرفت تحصیلی: فراتحلیل مطالعات پژوهشی زیربط در داخل کشور»، فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران، شماره 3: 200- 165.
کاپلستون، فردریک (1387). تاریخ فلسفه، از وولف تا کانت،جلد ششم، ترجمة اسماعیل سعادت و منوچهر بزرگمهر، تهران، انتشارات سروش.
کانت، ایمانوئل (1388). نقد قوۀ حکم، ترجمة عبدالکریم رشیدیان، چاپ پنجم، تهران: نشر نی.
گاردنر، هوارد (1396). تغییر ذهنها: هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران،ترجمة سید کمال خرازی، تهران: نشر نی.
مورابی، نولان (1387). «تغییر مسیر زیبایی شناسی آدورنو، سدههای میانی و آینده گذشته»، ترجمة شهابالدین امیرخانی، مجله زیباشناخت، شماره 19: 101- 85.
مهدیزاده، سیدمحمد (1391). «نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی»،چاپ دوم، تهران: انتشارات همشهری.
والدمن، دیان (1379). «نظریه انتقادی و فیلم: آدورنو و بازنگری «صنعت فرهنگ»»، ترجمة علی شیخ مهدی، مجله فارابی، شماره 4: 177- 160.
هاشمی، ویدا؛ هادی بهرامی و یوسف کریمی (1385). «بررسی رابطه هوش هشتگانه گاردنر با انتخاب رشته تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان»، فصلنامه روانشناسی، شماره 39: 286-284.
هاو، ال. ای (1387). یورگن هابرماس، ترجمة جمال محمدی، تهران: انتشارات گام نو.
هرینگتون، آستین (1387). «پسامدرنیسم و پس از آن»، ترجمة مهرناز شیرازی عدل، مجله زیباشناخت،شماره 19: 255- 225.
Al-balhan.E. (2006). “Multiple intelligence style in relation to improved academic performance in Kuwaiti middle school reading”. Digest of Middle East studies, VOL 15 NO 1: 17-20.
Bandura, A. (1986). “Social foundations of thought and action: A social cognitive theory”. Englewood cliffs, N j prentice.
Hall.Bobo, B. W. & Jermyn. D, eds. (2003). “The Color Purple: Black Women as Cultural Readers, in: Jacqueline”. The Audience Studies, London and New York: Routledge.
Buck- Morss, S. (2005). “Aesthetics and An aesthetics: Critical Evaluation in Cultural Theory”, ed. London, New York: Routledge.
Chan.J. (2004). “Theory of multiple intelligence: is it a scientific theory? Teacher college record”. Vol, 106.NO, 6: 17-23.
Edgar, A. (2006). “Habermas, the key concepts. Routledge press”, New York: xv-xvi.
Fleming, S., Mckee, G., & Huntley-Moore, S. (2010). “Undergraduate nursing students learning styles: A longitudinal study”. Nurse Education Today, 31 (5),: 444-449.
Fehintola, J. O. & Audu, U. J. (2012). "Impact Of Home Video Watch On The Academic Performance Of Students In Selected Public Secondary School In Ido Lga Of Ibadan Metropolis, Nigeria". Academic Research International. Vol. 3,No. 2: 277- 270.
Furnham.A & Yuen. M. C. (2002). “Sex difference in self estimation of multiple intelligence among Hong Kong chines adolescents”. Height ability studies, Vol 16, NO 2: 287-189.
Gardner, H. (1983). “Frames of mind. The theory of multiple intelligences”. New York: Basic Books.
Gardner, H. (1999). "Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century". New York: Basic Books.
Gardner, H. (2006). "Multiple intelligences new horizons. New York". New York: Basic Books.
Gardner, H. (2008). "Multiple lenses on the mind". In C. M. Huat, & T. Kerry (Eds.), International perspectives on education (pp. 7–27). New York, NY: Continuum.
Gardner, H. (2011). “Frames of mind؛ the theory of multiple intelligence”. New York: basic book (New edition).
Groenendijk,T. Janssen,T. Rijlaarsdam,G. van den Bergh,H. (2011). "The effect of observational learning on students’ performance, processes, and motivation in two creative domains". British Journal of Educational Psychology. Mar; 83 (Pt 1):3-28
Linenbrink, E.A & Pintrich, P.R (2002). "Motivation as enabler of academic success". School Psychology Review. 31 (3), 313-327
Marti, P (2003). "Gilles Deleuz: Cinema and philosophy", Johns Hopkins press.
Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (1997). "Social origins of self-regulatory competence". Educational Psychologist, 32, 195–208.
Serdar, M. (2007). "The effect of multiple intelligence theory (MI) based instruction on attitudes towars the course academic success and permanence’s of teaching on the topic of respiratory system". Journal of educational sciences, pp: 231-239.
Shusterman, R. (2000)." Pragmatic a esthetics: Living Rethinking Art". New York: Rowman & Little field.