منابع و مآخذ
ابراهیمآبادی، حسین(1392). تاملی بر نسبت میان فناوریهای اطلاعاتی با تغییرات در فرهنگ و مناسبات اجتماعی.
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران. 6 (4)، 106-83.
doi: 10.7508/ijcr.2013.24.004
باستانی، سوسن؛ خانیکی، هادی؛ ارکانزاده یزدی، سعید(1399). نظام رسانهای ایران: جانشینی ناکامل رسانههای نوین و از جادررفتگی شبکه رسانهها.
فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، 21(49)، 31-7. doi:
10.22083/jccs.2019.126933.2401
ذاکر صالحی، غلامرضا؛ نظریان، زهرا(1393). جایگاه فرهنگ دانشگاهی و الزامات نهادی علم در زندگی دانشجویی. دو فصلنامه جامعهشناسی نهادهای اجتماعی، 1(3)، 69-33.
ذوالفقاریان، مهسا؛ امین بیدختی، علیاکبر؛ جعفری، سکینه(1397). رابطه ساختاری تعامل استاد و دانشجو و روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگیهای دانشجویان با میانجیگری کسب دانش. پژوهش در نظامهای آموزشی، 12(40)، 204-181. doi: 10.22034/jiera.2018.65182
صباغیان، علی.(1390). هویت در فضای مجازی، در کتاب فضای مجازی: ملاحظات اخلاقی، حقوقی و اجتماعی (زیر نظر یونس شکرخواه). تهران: دانشگاه تهران.
عرفانمنش، ایمان(1400). روابط قدرت در تعاملات استاد- دانشجو در بافتار کلاسهای مجازی. بررسی مسائل اجتماعی ایران، 12(1)، 268-239. doi: 10.22059/ijsp.2021.84972
عزیزی، فرید؛ محمدی بلبان آباد، زبیر؛ باقری، حسین(1400). جستاری بر تجربههای زیستۀ استادان و دانشجویان در کلاسهای مجازی در دوره کرونا؛ مطالعه موردی دانشگاه کردستان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 14(3)، 149-119.
doi: 10.22035/jicr.2022.2819.3192
فاضلی، نعمتالله(1382). بررسی تطبیقی فرهنگ دانشگاهی ایران و بریتانیا.
انسانشناسی، 2(3)، 132-93.
فاضلی، نعمتالله(1387). فرهنگ و دانشگاه. تهران: ثالث.
فراستخواه، مقصود(1389). دانشگاه و آموزش عالی: منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی. تهران: نشر نی.
میرزایی، حسین(1399). جستارهایی در آموزش عالی، علم و بحران کرونا در ایران. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
همتی، رضا؛ اصلانی، شهناز(1394). عوامل مؤثر شکلگیری هویت دانشگاهی دانشجویان با تأکید بر نقش اینترنت. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 21(3)، 149-121.
Al-Rahmi, W, & Othman, M. (2013). The impact of social media use on academic performance among university students: A pilot study. Journal of information systems research and innovation. 4 (12), 1-10.
Amir, L. R., Tanti, I., Maharani, D. A., Wimardhani, Y. S., Julia, V., Sulijaya, B., & Puspitawati, R. (2020). Student perspective of classroom and distance learning during COVID-19 pandemic in the undergraduate dental study program Universitas Indonesia. BMC medical education, 20(1), 1-8.
Brey, P. (2003). Ethical issues for the virtual university. Rep. cEVU Proj.(EuroPACE/European Comm. To Appear online www. cevu. org, pp. 1–25.
Bragg, A. K. (1976). The Socialization Process in Higher Education. ERIC/Higher Education Research Report No. 7.
Brick, J., Herke, M., & Wong, D. (2020). Academic culture: A student's guide to studying at university. South Yarra, Vic: Bloomsbury Publishing.
Castells, M. (2004). The network society: A cross-cultural perspective. University of Southern California, Los Angeles, US: Edward Elgar Publishing.
Dreyfus, H. L. (2013). On the internet. London: Routledge.
Gamson, Z. F. (1966). Utilitarian and normative orientations toward education. Sociology of education, 46-73. doi:10.2307/2111823
Goode, J. (2010). The digital identity divide: how technology knowledge impacts college students.
New media & society. 12(3), 497-513.
doi:10.1177/1461444809343
González-Nieto, N. A., García-Hernández, C., & Espinosa-Meneses, M. (2021). School culture and digital technologies: Educational practices at universities within the context of the covid-19 pandemic. Future Internet. 13(10), 246. doi.org/10.3390/fi13100246
Henderson, M., Selwyn, N., & Aston, R. (2017). What works and why? Student perceptions of ‘useful’digital technology in university teaching and learning. Studies in higher education. 42(8), 1567-1579. Doi:10.1080/03075079.2015.1007946
Jefferson, R. N., & Arnold, L. W. (2009). Effects of Virtual Education on Academic Culture: Perceived Advantages and Disadvantages. Online Submission. 6(3), 61-66.
Mesch, GS. (2015). New Media and Social Capital. Encyclopedia of the So-
cial & Behavioral Sciences, Pages 782–786.
Meadows, A.J. nd buckle.(1992). Changing communication activities in the birth scientific community .Journal of documentation. 48(3):276-290. Doi:10.1108/eb026898
Mulkay, M. J. (1976). Norms and ideology in science. Social science information. 15(4-5), 637-656.
Pfeffer, T. (2011). Virtualization of universities: Digital media and the organization of higher education institutions. Vienna: Springer Science & Business Media.
Rampai, N., & Sopeerak, S. (2011). The Development Model of Knowledge Management via Web-Based Learning to Enhance Pre-Service Teacher's Competency. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET. 10(3), 249-254.
Selwyn, N. (2014). Digital technology and the contemporary university: Degrees of digitization. London:Routledge.
Shen, X., & Tian, X. (2012). Academic Culture and Campus Culture of Universities. Higher education studies. 2(2), 61-65. Doi:10.5539/hes.v2n2p61.
Sułkowski, Ł., Seliga, R., & Woźniak, A. (2017). Quality culture in Polish higher education institutions: multi-paradigmatic perspective. Frankfurt am Main : Peter Lang.
Sulkowski, L., Wozniak, A., & Seliga, R. (2019). Organizational identity of university in merger process. Economic and Social Development. 756-762. https://www.researchgate.net/profile/Elshan.
Stroińska, E., & Trippner-Hrabi, J. Virtualization of academic teachers work. In ICoM 2018 8th International vonferance on management (p. 591).https://www.researchgate.net/profile/Gabor
Travis, J. E., & Price, K. F. (2005). Instructional culture and distance learning. Journal of Faculty Development, 20(2), 99-104.