منابع و مأخذ
اسدی محل چالی؛ مسعود پناهی و نگار پناهی (1394). «ارزیابی کاربرد و فرآیند اجرایی تحلیل دادهها در روش تحقیق کیفی تبیین روشهای گراندد تئوری نظریه مبنایی و گروههای بحث (فُکوس گروپ)»، مجموعه مقالات همایش ملی معماری و شهرسازی بومی ایران، یزد: موسسه معماری و شهرسازی سفیران مهرازی با همکاری دانشگاه علم و هنر یزد، سیزدهم اسفندماه.
آقارفیعی، داود (1395). روزنامهنگاری اینترنتی در ایران (طرح یک آسیب برای وبسایتهای خبری-تحلیلی ایران)، تهران: انتشارات سیمای شرق.
آقاگلزاده، فردوس؛ آزاده کشوردوست؛ عالیه کرد زعفرانلو کامبوزیا و ارسلان گلفام (1398). «توصیف، تحلیل زبانشناختی و ارائه الگوی تولید و انتخاب خبر در حوزههای اجتماعی و ورزشی در چارچوب نظریه ایدئولوژیک وندایک (۲۰۰۶)»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 20: 279.
احمدزاده کرمانی، روحالله (1396). «منابع کسب خبر اصحاب رسانه و میزان اعتماد به این منابع»، مطالعات رسانهای، شماره 36 و 37: 50-37.
استراوس، آنسلم و جولیت کوربین (1385). اصول روش تحقیق کیفی؛ نظریه مبنایی: رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
استریت، جان (1384). رسانههای فراگیر، سیاست و دموکراسی، ترجمۀ حبیبالله فقیهینژاد، تهران: مؤسسه انتشاراتی ایران.
البرز دعوتی، هادی؛ اکبر نصراللهی؛ علی اکبر فرهنگی و مهدخت بروجردی علوی (1397). «الگوهای ذهنی عوامل تولید خبر رسانه ملی در خصوص تغییر ماهیت مخاطب به کاربر»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 52: 192-169.
بقایی، آذر (1398). «تفسیر خبر، میدان قدرت هر رسانه» https://www.irna.ir/news/83367758
بهرامیان، شفیع (1394). «تفاوت خبر، تحلیل و تفسیر» https://www.parsine.com/fa/news/259105
تقیپور، محمد (1367). توطئه جهانی، پژوهشی پیرامون صهیونیسم جهانی، تهران: مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی.
جعفری، حمید؛ محمد تقی تقوی فرد؛ پیام حنفی زاده و ابوالفضل کزازی (1397). «مدل هوشمند ارزیابی کیفیت سایتهای خبری»، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی، تهران: 5 و 6 اردیبهشت.
دلاور، علی (1383) روشهای تحقیق در علوم تربیتی و روانشناسی، چاپ شانزدهم، تهران، نشر ویرایش.
روزبهانی، رؤیا؛ رضا افهمی و ندا عبدالوند (1400). «رابطه جنبههای بصری و ادراک زیبایی شناسانهی صفحات وب مطالعه موردی: پایگاه وب روزنامههای ایران سال 98». تهران: نشریه علمی باغ نظر، شماره 95. 141-101.
سلطانآبادی، محمد (1397). اصول خبرنویسی آنلاین، تهران: انتشارات ثانیه.
سولیوان، تام و همکاران (1385). مفاهیم کلیدی ارتباطات، میرحسن رئیس زاده، تهران: نشر فصل نو.
شریفی، سیدمهدی و افشین امیدی (1395). «سواد خبری: گامی مؤثر برای توانمندسازی مخاطبان خبر»، مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (موسسه آموزش عالی مهر اروند) و مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار.
عبداللهی نژاد، علیرضا و حسین افخمی (1394). «خبرگزاریها و بازارهای رسانهای: بررسی وضعیت حضور ایرنا در بازارهای رسانهای در مقایسه با آسوشیتدپرس، فرانس پرس، رویترز و پی تی آی»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 40: 45-11.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی: واژه جذابیت https://apll.ir
معین، محمد (1386). فرهنگ تک جلدی، حرف ج، واژه جذابیت.
میرغفوری، سید حبیبالله؛ مهدی حاتمی منش و سید علیمحمد بنی فاطمه (1392). «طراحی مدل سنجش کیفیت خدمات سایتهای خبری الکترونیکی (ای نیوزکوال) با رویکرد تحلیل عاملی»، مجله جهانی رسانه، شماره 2: 51-27.
کهوند، محمد (1395). شبکه عنکبوتی، قم: انتشارات ذکری.
محسنیان راد، مهدی (1371). روشهای مصاحبه خبری، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
محیالدین، علی (1397). «چندرسانهای یا مولتی مدیا Multimedia) ) چیست؟» http://mediasoft.ir
مردیها، مرتضی (1397). «بازنمایی اخبار؛ تبیینی شناخت شناسانه»، دو فصلنامه جهانی رسانه، شماره 2: 253-228.
مک کوایل، دنیس (1385). نظریه ارتباطات جمعی، ترجمۀ پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
مهدیزاده، سیدمحمد (1389). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
نصراللهی، اکبر (1395). اصول خبرنویسی، انتشارات سروش
هومن، حیدر علی (1385). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
Belinda, D; James Westerman and shawn Bergman. (2018). Recruiting with ethics in an online era: Integrating corporate social responsibility with social media to predict organizational attractiveness,
Journal of Vocational Behavior, Vol. 109 December.
doi.org/10.1016/j.jvb.2018.10.001
Chung, Myojung. (2019). The Message Influences Me More Than Others: How and Why Social Media Metrics Affect First Person Perception and Behavioral Intentions, Computers in Human Behavior 91.
doi: 10.1016/j.chb.2018.10.011
Creswell, J. W. (2005). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (2nd edition), Pearson
Giglio, Simona; Francesca Bertacchini; Eleonora Bilotta, Pietro Pantano. (2019). Using social media to identify tourism attractiveness in six Italian cities,
Tourism Management, Vol. 72June, Pages 306-312. doi:
10.1016/j.tourman.2018.12.007
Kumar, Nagendra; Rakshita Nagalla;
Tanya Marwah. (2018). Sentiment dynamics in social media news channels,
Online Social Networks and Media, vol. 8, Pages 42-54. https://doi.org/10.1016/j.osnem.2018.10.004
Perez-Vega, Rodrigo; Babak Taheri; Thomas Farrington and Kevin O'Gorman. (2018). On being attractive, social and visually appealing in social media: The effects of anthropomorphic tourism brands on Facebook fan pages, Tourism Management, Vol. 66, June, Pages 339-347. doi.org/10.1016/j.tourman.2017.11.013.
Scheufel, Dietram. (2006). Framing as a Theory of Media Effects, Journal of Communication, Vol. 49. No 1. DOI:10.1111/j.1460-2466. 1999.tb02784.x
Wang, Yuhui; Jasmine Fardouly; Lenny R Vartanian and Li Lei (2019). Selfie-viewing and facial dissatisfaction among Chinese adolescents: A moderated mediation model of general attractiveness internalization and body appreciation, Body Image Vol.30, September, Pages 35-43. doi: 10.1016/j.bodyim.2019.05.001
Zhang, Yuchi; Wendy W. Moe and David A. Schweidelc (2017). Modeling the role of message content and influencers in social media rebroadcasting, International Journal of Research in Marketing, Vol.34, Issue 1March, Pages 100-119. https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2016.07.003