منابع و مأخذ
آبیدین، کریستال (1398). سلبریتیهای اینترنتی. ترجمه احسان شاهقاسمی. تهران: سوره مهر.
اجتهادی، مصطفی و وحید کشافینیا (1398). «بررسی جامعهشناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 20: 148-113.
اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین، سید نورالدین رضویزاده و محدثه شیخی (1398). «نقش اینستاگرام در مدیریت بدن زنان؛ مطالعه موردی: زنان مناطق 21 تهران». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 20: 79-37.
اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین و مسعود تقیآبادی (1398). «ستارههای خرد ایرانی در قاب سلفی: مطالعه نشانهشناختی شهرت خرد در اینستاگرام». فصلنامه مطالعات فرهنگـارتباطات، شماره 46: 155-113.
الیوت، آنتونی (۱۴۰۰)، دستینه مطالعات شهرت راتلج. ترجمه احسان شاهقاسمی. تهران: سوره مهر.
بلیکی، نورمن (1384). طراحی پژوهشهای اجتماعی. ترجمه حسن چاوشیان. تهران: نی.
حسنی، حسین (۱۳۹۸). رسانه اجتماعی اینستاگرام؛ زندگی روزمره و فرهنگ دیداری. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
خواجهجعفری، حسین، علیاکبر فرهنگی و باقر ساروخانی (1397). «بررسی و تبیین نقش ستارگان در فرایند ارتباطی پیامهای ارتباطجمعی». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 3: 189-163.
خیامی، عبدالکریم ، علی اسکندری و مرضیه خلقتی (1398). «بازکاوی فرهنگ سلبریتیگری و تعامل رسانه ملی با چهرهها». فصلنامه علمی رسانههای دیداری و شنیداری، شماره 30: 32-7.
دباغ، علیرضا، سید محمد دادگران و سید وحید عقیلی (1398). «بررسی نرخ تعامل کاربران در صفحات اینستاگرام سلبریتیها در زلزله کرمانشاه». دوفصلنامه رسانه و فرهنگ، شماره 2: 109ـ91.
دواس، دیای (۱۳۸۹). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نائبی. تهران: نی.
رشیدی، صادق و زهرا صبورنژاد (1394). «ستارگان سینما و هویت آنلاین: مطالعه نشانهشناختی بازسازی مفهوم ستارگی پس از اینترنت». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 3: 199-165.
عباسی، عاطفه و علی جعفری (1399). «تأثیر کنشهای اینستاگرامی سلبریتیها بر سبک زندگی کاربران ایرانی». فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، شماره 1: 54-33.
عبداللهینژاد، علیرضا و نوشین مجلسی (1397). «خشونت کلامی در فضای مجازی، مطالعه اظهارنظرهای دنبالکنندگان در صفحات اینستاگرام هنرمندان ایرانی». فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، شماره 13: 61-1.
مولایی، محمدمهدی (1395). «گردش فرهنگ سلبریتی در رسانههای اجتماعی: مطالعه فعالیت سلبریتیهای ایرانی و هوادارانشان در اینستاگرام». فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه، شماره 21: 80-58.
Beckett, C. (2010). Celebrity journalism: the end is nigh?. POLIS: journalism and society at the LSE.
Brown, Z. & Tiggemann, M. (2016). 'Attractive celebrity and peer images on Instagram: Effect on women's mood and body image'. Body image, 19, 37-43.
Cashmore, E. (2006). Celebrity culture. Routledge.
Deflem, M. (2017). Lady Gaga and the sociology of fame. Palgrave Macmillan.
Driessens, O. (2013). 'The celebritization of society and culture: Understanding the structural dynamics of celebrity culture'. International journal of cultural studies, 16(6), 641-657.
Ferris, K. O. (2007). 'The sociology of celebrity'. Sociology compass, 1(1), 371-384.
Fletcher, R. (2015). 'Blinded by the stars? Celebrity, fantasy, and desire in neoliberal environmental governance'. Celebrity Studies, 6(4), 457-470.
Gamson, J. (2011). 'The unwatched life is not worth living: The elevation of the ordinary in celebrity culture'. Pmla, 126(4), 1061-1069.
Giles, D. (2000). Illusions immortality: A psychology of fame and celebrity. Macmillan International Higher Education.
Gómez, A. R. (2019). 'Digital Fame and Fortune in the age of Social Media: A Classification of social media influencers'. ADResearch: Revista Internacional de Investigación en Comunicación, (19), 8-29.
Gupta, Y., Agarwal, S. & Singh, P. B. (2020). 'To study the impact of instafamous celebrities on consumer buying behavior'. Academy of Marketing Studies Journal, 24(2), 1-13.
Kim, J. & Song, H. (2016). 'Celebrity's self-disclosure on Twitter and parasocial relationships: A mediating role of social presence'. Computers in Human Behavior, 62, 570-577.
Laughey, D. (2011). Key Themes in Media Theory. Rawat Publications.
Mandiberg, M. (2012). The social media reader. Nyu Press.
Mohamad, S. M. & Hassim, N. (2021). 'Hijabi celebrification and Hijab consumption in Brunei and Malaysia'. Celebrity Studies, 12(3), 498-522.
Nayar, P. K. (2009). Seeing stars: Spectacle, society and celebrity culture. SAGE Publications India.
Ravid, G. & Currid-Halkett, E. (2013). 'The social structure of celebrity: an empirical network analysis of an elite population'. Celebrity Studies, 4(2), 182-201.
Rihl, A. & Wegener, C. (2019). 'YouTube celebrities and parasocial interaction: Using feedback channels in mediatized relationships'. Convergence, 25(3), 554-566.
Rojek, C. (2001). Celebrity. Reaktion Books.
Shahghasemi, E. (2021). 'Rich Kids of Tehran: The Consumption of Consumption on the Internet in Iran'. Society, 58(5), 398-405.
Sternheimer, K. (2011). Celebrity culture and the American dream: Stardom and social mobility. Routledge.
Turner, G. (2004). Celebrity and Culture. Sage.