منابع و مأخذ
آذرنگ، عبدالحسین (1385). گامهای اصلی در نشر کتاب (ویراست 2). تهران: ققنوس.
استراوس، انسلم و جولیت کوربین (1392). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمۀ ابراهیم افشار. تهران: نشر نی.
افضلی، علی و روح اله ابوجعفری (1397). «چالشهای اقتصادی نشر در ایران؛ پیشنهاد شاخصهای آمار اقتصادی و نوآوری». پژوهشنامۀ انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 19: 17-1.
انصاری موحد، صدیقه و محمدجواد هنرمندساری (1393). «تدوین و گزینش راهبردهای مناسب بر اساس تحلیل ماتریس سوات در صنعت نشر ایران». کتاب مهر، شماره14: 55-34.
بابائی درمنی، آذر علی (مهر، آبان و آذر 1385). «وضعیت نشر استان مرکزی پس از انقلاب اسلامی»،
کتاب ماه کلیات: 27- 36.
پورجوادی، نصرالله (1361). «وضع نامطلوب تولید کتاب در ایران». نشر دانش. سال 2: 5-2.
تنهانژاد امین، علی (1390). بررسی وضعیت نشر کتاب در استان گیلان. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی. دانشکدۀ هنر و رسانه، دانشگاه پیام نور.
حریری، نجلا (1395). اصول و روشهای پژوهش کیفی. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
حسنی، محمدرضا (1378). بررسی وضعیت نشر کتاب در استان خراسان (1373- 1377) و ترسیم وضعیت مطلوب. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
حسینی، شهیمهالسادات و داریوش مطلبی (1391). «بررسی پیامدهای الحاق ایران به نظام بینالمللی حق مؤلف از دیدگاه ناشران شهر تهران». تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، شماره 18: 312-287.
حقبین، مهدی (1386). تأثیرپذیری اقتصاد نشر از الحاق جمهوری اسلامی ایران به سازمان تجارت جهانی. پایاننامه کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت (گرایش مالی)، دانشگاه امام صادق (ع).
خادمی، روح اله (1398). «ارزیابی ناشران حوزه علم اطلاعات و دانششناسی ایران براساس شاخصهای ارزش ویژه برند از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این رشته»، کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 2: 99-81.
رستمیزاده، مهدی (1385). بررسی وضعیت نشر در استان کرمان بین سالهای 1374-1384. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
رودی، غلامعلی؛ افشین موسوی چلک، ثریا ضیایی و هادی شریف مقدم (1398). «الگوی پارادایمی تسهیم دانش ضمنی در دانشگاههای ایران: از دیدگاه متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با رویکرد گراندد تئوری»، پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 2: 64-44.
زندرضوی، سیامک و رؤیا اخلاصپور (1375). بررسی وضعیت چاپ و نشر کتاب در کرمان (1374-1370). وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان.
شریفی میلانی، هامون؛ زهرا برومند و علیرضا امیرکبیری (1399). «عوامل تأثیرگذار بر صنعت نشر کتاب در ایران». فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ- ارتباطات، شماره 50: 258-241.
صالحیامیری، سیدرضا و فریده بهبهانیان (1378). «بررسی وضعیت نشر حرفهای کتاب و سیاستهای دولتی در ایران». مجله مدیریت فرهنگی، پیش شماره سوم: 76-67.
صفاهیه، هاجر (1400). «راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در صنعت چاپ و نشر کتاب از دیدگاه ناشران». کتابداری و اطلاعرسانی، شماره 1: 49-27.
ظلیپور، معصومه (1356). اقتصاد کتاب در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشکده اقتصاد، دانشگاه تهران.
فرهنگی، علیاکبر، سیدمهدی شریفی، وجهالله قربانیزاده و قاسم صفایینژاد (1398). «طراحی مدل خطمشیگذاری توسعه صنعت کتاب الکترونیک در ایران». سیاستگذاری عمومی. شماره 1: 32-9.
مطلبی، داریوش (1398). «مشکلات صنعت نشر کتاب ایران: مبتنی بر مرور متون». فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ- ارتباطات، شماره 48: 233-205.
مطلبی، داریوش و شهیمهالسادات حسینی (1392). «دیدگاه ناشران شهر تهران دربارة حق مؤلف در ایران». فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، شماره 2: 56-42.
مفتخری نظریپور، طاهره و زهره میرحسینی (1387). «بررسی مشکلات ناشران استان تهران طی سالهای 1376-1386». فصلنامه دانششناسی (علوم کتابداری و اطلاعرسانی و فناوری اطلاعات)، شماره 2: 112-97.
ملکوتی نسب، عصمت (1392). بررسی عوامل مؤثر بر وضعیت نشر و توزیع کتاب در استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه ناشران و کتابفروشان در سالهای 1380- 1390. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه مدیریت گرایش مدیریت نشر، دانشگاه امام رضا (ع).
منصوریان، یزدان (1386). گراندد تئوری چیست و چه کاربردی دارد؟. همایش چالشهای علم اطلاعات. دانشگاه اصفهان، 9 خرداد 86.
موسایی میثم (1382). «بررسی تأثیر یارانۀ کتاب بر بازار آن»، نامۀ پژوهش فرهنگی، سال 7، دورۀ جدید، شماره 5: 219-195.
نیازی فریمانی، نجمه (1396). مؤلفههای تدریس اثربخش ریاضیات از دیدگاه اساتید ریاضی. پایاننامه کارشناسی ارشد ریاضی، دانشکده ریاضی، گروه ریاضی کاربردی، دانشگاه فردوسی مشهد.
Age, PD. (1999). An instrumental design model for training prepress craft workers in the printing and publishing industry. MA Dissertation, Illinois State University, Illinois.
Azzam, F A. (1995). "Publushing in Malaysia:” a study of marketing environment and in fluencies on reader ship behavior”; PhD. Dissertation, university of stilling.
Ferrick, R A. (2008). Factors affecting technology adoption in the editorial process of adult trade book publishing. Ph.D. dissertation, Long Island University, C. W. Post Center.
Haji Zeinolabedini, M., Hemmat, M., Rahmani Katigari, M., Keshtkar, Z., & Talebi Azadboni T. (2019). ‘What Challenges Does the Publishing Industry Face in Iran?’.
Publishing Research Quarterly. 35:485–499.
https://doi.org/10.1007/s12109-019-09664-6
Heebels, B & Boschma, R. (2011). ‘Performing in Dutch book publishing 1880–2008: the importance of entrepreneurial experience and the Amsterdam cluster'. Journal of Economic Geography, 11:1007–1029. doi:10.1093/jeg/lbq048
Kassof, B E. (2000). The Knowledge front: Politics, ideology, and economics in the Soviet book publishing industry, 1925—1935. Ph.D Dissertation, University of California, Berkeley.
Mohsenzadeh, R & Mostafavi Rad, M. (2019). ‘Dynamic History of Iranian Book Publishing in Political and Social Settings’. Publishing Research Quarterly, 35:500–516.
Moses, R P. (1998). "A Typestry of change: Printing Technology and publishing in the nineteenth and twentieth centuries". Ph.D Dissertation, Temple University.
Taole, N. (2002). “The book chain in Lesotho”. [On-line]: Available: www. Inasp.info pubs/book chain/profiles/Lesotho. Html.
Wei, L & Yang, H. (2019). ‘What Determine the International Competitiveness of Chinese Publishing Industry?’. American Journal of Industrial and Business Management, 9: 789-798.