منابع و مأخذ
حمزهپور، علی (1396). «نفوذ فکری و فرهنگی و چالشهای امنیتی پیش رو با تأکید بر مصرف رسانهای نوین در کشور». فصلنامه آفاق امنیت. شماره 35: 155- 121.
رضازاده، آرزو و محمدی نصرآبادی، فاطمه (1396). «اهمیت الگوهای غذایی سنتی و غذاهای بومی در امنیت غذا و تغذیه خانوار». مجله علوم تغذیه و صنایعغذایی ایران. شماره 1: 164- 159.
زرگر، محمدرضا (1399). «نشانهشناسی آگهیهای برنامه کودک تلویزیون ایران با تأکید بر تبلیغات مواد غذایی». فصلنامه دانش انتظامی سمنان. شماره 36: 64- 30.
ساروخانی، باقر (1383). اندیشههاى بنیادین علم ارتباطات. تهران: خجسته.
سکاران، اوما (1381). روشهای تحقیق در مدیریت. ترجمۀ محمود صائبی و مسعود شیرازی. تهران: انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
شفقی، خسرو؛ علی دلشاد، هادی سالاری، عبدالجواد خواجوی، علی اکرامی، نزهت صنیعی و عصمت خواجه (1385). «شناسایی انواع غذاهای بومی و تعیین مواد اولیه و روش پخت آنها در جمعیت تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیتی شهر گناباد». ویژهنامه تحقیقات جمعیتی. 53- 46.
صالحی، وجیهه (1392). «جایگاه رسانههای ارتباط جمعی در ترویج سبکزندگی اسلامی». تحولات سبکزندگی در ایران. جلد سوم. انتشارات تیسا.
عظیمی، محمدحسن و یونس شکرخواه (1394). «کودک، رسانه و ارتباط متقابل». فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات. شماره 1: 94- 69.
عیوضی، غلامحسین (1388). «سبکزندگی تلویزیونی و مصرف». فصلنامه فرهنگی ـ دفاعی زنان و خانواده. شماره 16: 167- 143.
فاضلی، نعمتالله (1392). نشست بررسی اندیشه استوارت هال. قم: دانشگاه باقرالعلوم (ع).
فروزان، حامد و حجتالله امینی (1392). «آسیبشناسی سبک زندگی در برنامههای تلویز یون و راهکارهای ارتقای آن در ایران امروز». ویژه نامه سبک زندگی. شماره 13: 232- 195.
کردی، رامین (1380). نگاهی به فرهنگ عمومی کشور در بهداشت و درمان. تهران: انتشارات خاکیان.
گریف، جودیت آلن و الدورجان، پیتر (1381). ارتباط برای تغییر رفتار و سلامت. ترجمۀ طیبه وزیرنیا. مشهد: انتشارات آهنگ قلم.
گیویان، عبدالله؛ مجتبی جعفری بالابند و ملیحه خیرخواه (1392). «نظر مخاطبان جوان تهرانی در مورد تمایل به پذیرش سبکهای زندگی به نمایش درآمده در سریالهای فارسی زبان ماهوارهای و علل جذابیت آنها». فصلنامه مطالعات سبکزندگی. شماره 4: 56- 31.
لیتل جان، استیفن (1384). نظریه ارتباطات. ترجمۀ نوربخش، مرتضی و همکاران. تهران: نشر جنگل.
معتمدنژاد، کاظم (1371). وسایل ارتباط جمعی (جلد یکم). تهران: انتشارات دانشگاه عالمه طباطبایی.
نیرومند، لیلا و سیدرضا لطیفی (1394). «تأثیر میزان تماشای برنامههای ماهواره در سبک زندگی دختران نوجوان 15 الی 18 سال ناحیه 2 منطقه 6». مطالعات رسانهای. شماره 3: 62- 51.
Appadurai, A. (1996). The social life of things: commodities in cultural perspective. Cambridge University Press.
Barilla Center for Food & Nutrition, (2009). The cultural dimension of food.
Barthes, R. (1957). Mythologies, tr. Lavers, A., Macmillan.
Baudrillard, J. (1983). Simulations. New York: Semiotext(e).
Benjamin, W. (1968). Illuminations. New York: Schocken Books.
Bugge, A. B. (2003). Cooking- As identity work, National institute for consumer research, 6th ESA Conference.
De Solier, I. (2005). “TV Dinners: Culinary Television, Education and Distinction”. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 19(4), 465-481.
Dickinson, R. (2000). “Food and eating on television: impacts and influences”. Nutrition & Food Science, 30(1), 24- 29.
Douglas, M., & Isherwood, B. (1979). The world of Goods: Towards an Anthropology of Consumption, New York: Basic Books.
Featherstone, M. (2007). Consumer culture and postmodernism, Los Angeles: SAGE Publications.
Heldke, L. (2005). “But is it authentic? Culinary travel and the search for the genuine article”. In The Taste Culture Reader, C. Korsmeyer (Ed.). New York: Berg.
Holloway, I., & Wheeler, S. (2010). Qualitative research in nursing and healthcare, 3rd ed. Chichester, West Sussex, U.K., Ames, Iowa: Wiley-Blackwell.
Jameson, F. (1984). “Postmodernism, or the cultural logic of late capitalism”. New Left Review, 146, 53- 92.
Kittler, P. G.; Sucher, K. P., & Nelms, M. (2011). Food and Culture. Cengage Learning.
Lévi-Strauss, C. (1966). The Savage Mind, tr. Weidenfeld, G. and Nicolson, Chicago: University of Chicago Press.
Lundahl, O. (2020). “Dynamics of positive deviance in destigmatisation: celebrities and the media in the rise of veganism”. Consumption Markets & Culture, 23(3), 241-271.
Mayring, P. (1983). Qualitative Inhaltsanalyse. Grundlagen und Techniken, Weinheim: Deutscher Studien Verlag.
McCombs, M. E., & Shaw, D. (1972). “The Agenda-Setting Function of Mass Media”. POQ, 36(2), 176-187.
Puggelli, F. R., & Bertolotti, M. (2014). “Healthy and unhealthy food in Italian television ads for adults and children”. Young Consumers, 15(1), 58- 67.
Secondulfo, D. (2012). Sociologia del consumo e cultura materiale. Milano: FrancoAngeli.
Signorielli, N. & Morgan, M. (1990). Cultivation Analysis. California: Sage.
Silva, T. H.; Melo, P.; Almeida, J.; Musolesi, M., & Loureuro, A. (2014). “You are What you Eat (and Drink): Identifying Cultural Boundaries by Analyzing Food & Drink Habits in Foursquare”. Conference: Proceedings of the 8th International Conference on Weblogs and Social Media, ICWSM 2014.
Sobal, J. (1999). “Social change and foodways”. Proceedings of the Cultural and Historical Aspects of Food Symposium, Corvallis: Oregon State University.
Viviani, D. (2013). “Food, Mass Media and Lifestyles: A Hyperreal Correlation”. Italian Sociological Review, 3(3), 165-175.
Wiegand, M.; Roth, B., & Klakow, D. (2012). “Knowledge Acquisition with Natural Language Processing in the Food Domain: Potential and Challenges”. Proceedings of the ECAI Workshop on Cooking with Computers (CWC), 46–51.