منابعو مآخذ
ابراهیم طاری، نازگل (1396). عضویت در شبکههای اجتماعی مجازی و فعالیت در عرصه عمومی غیرمجازی (با تأکید بر دانشجویان دانشگاههای دولتی در تهران)،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
باکینگهام، دیوید(1389). آموزش رسانهای، یادگیری، سواد رسانهای و فرهنگ معاصر، ترجمۀ حسین سرافراز، تهران: ناشر دانشگاه امام صادق (ع).
بصیریان جهرمی، حسین؛ احسن حقگویی و محمدرشید صوفی (1389). «در آمدی به سواد رسانهای و تفکرانتقادی»، فصلنامه رسانه، شماره 4: 50-33.
پاتر، جیمز دبلیو (1392). نظریه سواد رسانهای رهیافتی شناختی، ترجمه ناصر اسدی، محمد سلطانیفر و شهناز هاشمی، تهران: نشر سیمای شرق.
خانباشی، محمد (1390). الگویی برای سنجش عوامل راهبردی محیطی تأثیرگذار بر اعتماد عمومی (چارچوبی نظاممند برای تحلیل عوامل تأثیرگذار بر اعتماد سیاسی). رساله دکتری دانشگاه علامه طباطبایی.
خانیکی، هادی و محمود بابایی (1395). «تأثیرسازوکارهای ارتباطی اینترنت بر الگوهای تعاملی کنشگران فضای سایبر ایران»، فصلنامه علوم اجتماعی، شماره 56 : 116-73.
رهبرقاضی، محمودرضا و مرضیه فدایی دهچشمه (1396). «انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 94: نقش رسانهها در رفتار انتخاباتی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان)»، مجله پژوهشهای ارتباطی، شماره 91:89-65.
رفیعی بهابادی، مهدی و مهدی حاجیانی (1392). «بررسی رضایت از زندگی و عوامل مؤثر بر آن»، مجله جامعهشناسی مسائل اجتماعی ایران، شماره 3: 78-53.
سبکتگین ریزی، قربانعلی؛ مجید روهنده، سیدمحمد بساطیان و احمد جعفری (1395). «رضایتمندی ومشارکت سیاسی ـ اجتماعی، مطالعه موردی: شهروندان شهر کرج». مجله جامعهشناسی کاربردی، شماره 63: 116-97.
سیفی، سمیرا (1389). «از رسانه غرب تا رسانه ما»، مجله فرهنگ پویا، شماره 9-8.
صفدری، سلمان (1374). رضایت اجتماعی و عوامل مؤثر بر آن. پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه شهید بهشتی.
قبادی، مجید و احمد جعفری (1393). «رضایتمندی سیاسی ـ ملی در پهنه جهانی ـ بازکاوری تأثیر رسانههای فرامرزی و درونمرزی بر رضایتمندی سیاسی ـ ملی در عصر جهانیشدن». فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، شماره 14: 174-143.
کاستلز، امانوئل (1385). «ارتباطات در رسانهها: انقلاب رسانههای نوین»، مجله سیاحت غرب، شماره 43.
مک کوایل، دنیس (1383). مخاطب شناسی، ترجمۀ مهدی منتظر قائم، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
نصیری، بهاره؛ بهاره بخشی و سید محمود هاشمی (1391). «اهمیت آموزش سواد رسانهای در قرن بیسـت ویکـم»، فصلنامه مطالعات رسانهای، شماره 18: 158-149.
Baldersheim, Harald, Per Arnt Pettersen, Lawrence E. Rose & Morten Gard. (2003). Er smått så godt? Er stort så flott? Analyser av kommunestrukturens betydning. Department of Political Science. Oslo: University of Oslo.
Benton, J. Edwin & John L. Daly. (1992). “The Paradox of Citizen Service Evaluations and Tax/Fee Preferences: The Case of Two Small Cities,” American Review of Public Administration, 22 (4), 271-287.
Bernauer, J., & Vatter, A. (2012). Can't get no satisfaction with the Westminster model? winners, loser and the effect of consensual and direct democratic institutions on satisfaction with democracy. European Journal of Political Research,51(4), 435-461.
Blais, A., & Gelineau, F. (2007). Winning, losing and satisfaction with democracy. Political Studies, 55, 425‐441.
Bouckaert, Geert & Steven Van de Walle. (2003). “Comparing measures of citizen trust and user satisfaction as indicators of good governance”: difficulties in linking trust and satisfaction indicators,” International Review of Administrative Sciences, 69, 329-343.
Boyne, G.A., James, O., John, P., Petrovsky, N. (2009). “Democracy and Government Performance: Holding Incumbents Accountable in English Local Governments”, The Journal of Politics, 71(04), 1273–1284.
Brown, K., Coulter, P.B. (1983) ‘Subjective and objective measures of police service delivery’, Public Administration Review, 43(1), 50–58.
Clark, A.E. and A.J. Oswald (1996). “Satisfaction and Comparison Income”, Journal of Public Economics, 61, 359-381.
Curini, L., Jou, W., & Memoli, V. (2012). Satisfaction with democracy and the Winner/Loser debate: The role of policy preferences and past experience. British Journal of Political Science, 42(2), 241‐261.
Cusack, Thomas R. (1999). “Social capital, institutional structures, and democratic performance: A comparative study of German local governments,” European Journal of Political Research, 35, 1-34.
Dehoog, Ruth Hoogland, David Lowery & William E. Lyons. (1990). “Citizen Satisfaction with Local Governance: A Test of Individual, Jurisdictional, and City-Specific Explanations,” Journal of Politics, 52 (3), 807-837.
Demakakos, panayotes & nunn, susan (2006). Lonelines, Relative deprivation and life satisfaction, university: college London.
Diener, E. and R. Lucas (1999). Personality and Subjective Well-Being”, in Well-Being: The Foundations of Hedonic Psychology, D. Kahneman, E. Diener, and N. Schwartz (eds.), New York: Russell Sage, 213-229.
Duffy, B. (Ipsos), (2010). One word many place, citizen’s views of municipal government and local areas across the world.
Easterlin, R.A. (1995). “Will Raising the Incomes of All Increase the Happiness of All?”, Journal of Economic Behavior and Organization, 27, 35-47.
Favero, N., Meier, K.J. (2013). “Evaluating Urban Public Schools: Parents, Teachers, and State Assessments”, Public Administration Review, 73(3), 401–412.
Fiske, J. (1990). Introduction to communication studies (2nd ed.). London: Routledge.
Gerlach, K. and G. Stephan (1996). “A Paper on Unhappiness and Unemployment in Germany”, Economics Letters, 52, 325-330.
Hatry, H.P., Blair, L.H. (1976). “Citizen Surveys for Local Governments: A Copout, Manipulative Tool or a Policy Guidance and Analysis Aid?”, Citizen Preferences & Urban Public Policy, SAGE Publications, Inc.: Beverly Hills, CA.
Herman, B. (2007). Moral Literacy. London: Harvard University Press.
Hjortskov, M. (2016). “The Expectation-Disconfirmation Model of Citizen Satisfaction – A Review”, Working Paper.
Holmberg, Søren (1999). "Down and Down We Go: Political Trust in Sweden". In Critical Citizens: Global Support for Democratic Governance, edited by P. Norris, 103-22: Oxford University Press.
James, O. (2009). “Evaluating the Expectations Disconfirmation and Expectations Anchoring Approaches to Citizen Satisfaction with Local Public Services”, Journal of Public Administration Research and Theory, 19(1), 107.
Kelly, J.M., Swindell, D. (2002). “A Multiple–Indicator Approach to Municipal Service Evaluation: Correlating Performance Measurement and Citizen Satisfaction across Jurisdictions”, Public Administration Review, 62(5), 610–621.
Lolle, Henrik. (2000). Kommunestørrelse og tilfredshed med offentlig, kommunal service. AKF Forlaget.
Lyons, W.E., Lowery, D., DeHoog, R.H. (1992). The Politics of Dissatisfaction: Citizens, Services and Urban Institutions. Armonk, NY: ME Sharpe: Armonk, New York.
Moeller, S., Joseph, A.; Lau, J.; & Carbo, T. (2011). Towards media and information literacy indicators. Paris: UNESCO.
Oliver, R.L. (1980a). “A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions”, Journal of marketing research, 17(4), 460–469.
O’Toole, L.J., Meier, K.J. (2015). “Public Management, Context, and Performance: In Quest of a More General Theory”, Journal of Public Administration Re-search and Theory, 25(1), 237–256.
Poister, T.H., Thomas, J.C. (2011). “The Effect of Expectations and Expectancy Con-firmation/Disconfirmation on Motorists’ Satisfaction with State Highways”, Journal of Public Administration Research and Theory, 21(4), 601–617.
Potter, W. James, (2008). Media Literacy. 4TH ed. sage publications.
Rainey, H.G. (2014). Understanding and Managing Public Organizations. (17Th) Jossey Bass.
Roch, Christine H. & Theodore H. Poister. (2006). “Citizens, Accountability, and Service Satisfaction. The Influence of Expectations”, Urban Affairs Review, 41 (3), 292-308.
Roch, C.H., Poister, T.H. (2006). “Citizens, accountability, and service satisfaction: The influence of expectations”, Urban Affairs Review, 41(3), 292–308.
Sen, A. (1999). Development as Freedom, New York: Anchor Books, Random House.
Stagner, R. (1970). “Perceptions, Aspirations, Frustrations, and Satisfactions: An Approach to Urban Indicators”, The ANNALS of the American Academy of Political and Social Science, 388(1), 59–68.
Stipak, B. (1979b). “Are there sensible ways to analyze and use subjective indicators of urban service quality?”, Social Indicators Research, 6(4), 421–438.
Thoman, Elizabeth & Wright, Matthew (1995). Beyond Blam: Challenging Violence in The Media: A Media Literacy Program for Community Education. The Center of Media Literacy.
Urban, Brian R. (1999). Kommunestørrelse og demokrati – en undersøgelse af den politiske mistillids omfang, årsager og konsekvenser for en fremtidig kommunalreform. Speciale. Institut for Statskundskab, Odense Universitet.
Van Ryzin, G.G. (2004). “Expectations, performance, and citizen satisfaction with urban services”, Journal of Policy Analysis and Management, 23(3), 433–448.
Van Ryzin, Gregg G., Douglas Muzzio & Stephen Immerwahr. (2004). “Explaining the race gap in satisfaction with urban services”, Urban Affairs Review, 39 (5), 613-632.
Van Ryzin, Gregg G. (2006). “Testing the Expentancy Disconfirmation Model of Citizen Satisfaction with Local Government”, Journal of public administration, 16, 599-612.
Veenhoven, R. (1996), “Developments in Satisfaction-Research”, Social Indicators Research, 37, 1-46.
Wagner, Alexander F.; Dufour, Mathias; Schneider, Friedrich (2003). CESIFO Working Paper No. 910.
Winkelmann, L. and R. Winkelmann (1998). “Why are the Unemployed so Unhappy? Evidence from Panel Data”, Economica, 65, 1-15.