منابع و مأخذ
بخشیزاده برج، کبری و خدیجه عبداللهی (1397). «فهم شناختی از عناصر رضایت مشتری در بازیهای موبایلی؛ با استفاده از تکنیک مصاحبه نردبانی در روششناسی شبکه خزانه». فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، شماره 2: 54ـ39.
برایسون، جان ام. و فارنوم کی. الستون (1389). خلق و پیادهسازی برنامه استراتژیک. ترجمه سید محمد اعرابی و مصطفی تقیزاده قمی. تهران: مهکامه.
بنیاد ملی بازیهای رایانهای (30/6/1397). «شرکتها». بازیابیشده در: https://www.ircg.ir/fa/company?page=1
بنیاد ملی بازیهای رایانهای (6/8/1396). «صنعت پولساز بازیسازی و نقش آن در اشتغال و اقتصاد مقاومتی». بازیابیشده در: https://www.ircg.ir/fa/news/4302
جواهری، جواد و محمد واعظینژاد (1394). «آسیبشناسی صنعت بازیهای رایانهای در ایران با رویکردی سیستمی». فصلنامه راهبرد فرهنگ، شماره 30: 135ـ113.
شمسی، میترا و یاسر جلالی (1392). «وضعیت بازیهای رایانهای در ایران و جهان ـ سیاستها، رویکردها و سازمانهای دستاندرکار». فصلنامه مطالعات راهبردی جهانیشدن، شماره 10: 193ـ161.
طاهری، فائزه (1392). درآمدی بر آسیبشناسی بازیهای رایانهای. تهران: مؤسسه فرهنگی هنری تقارب و تبادل فرهنگی.
گردایه (۱۳۹۵). وبینار تخصصی با موضوع پلتفرم موبایل. تهران: مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک).
کافه بازار (1398). «گزارش صنعت برنامههای موبایل در ایران؛ اندازه، رشد و روندها در سال 1398». بازیابیشده در:
http://public.cafebazaar.ir/Cafebazaar-Annual-Report-1398.pdf
Chamrad, M. (2016). 'The truth about mobile games marketing'. Retrieved from http://www.gamasutra.com/blogs/MartinChamrad/20160204/265173/The_truth_ab
Cowley, R. (2016). 'Supercell on track to break $3 billion barrier in 2016'. Retrieved from http://www.pocketgamer.biz/news/63108/supercell-on-track-to-break-3-billion/
DellaFave, R. (2014, july 2). 'Marketing Your Indie Game: The Single Most Important Thing to Learn'. Retrieved from https://gamedevelopment.tutsplus.com/articles/marketing-your-indie-game-the-single-most-important-thing-to-learn--gamedev-7157
Demmick, J. (2006). 'Media Competition and Levels of Analysis, Hand Book of Media Management and Economics, Lawrence Erlbaum Associates'. Publishers Mahwah, New Jersey, 345-360.
Helms, M. M., & Nixon, J. (2010). 'Exploring SWOT analysis–where are we now? A review of academic research from the last decade'. Journal of strategy and management, 3: 215–251.
Hill, C. W., & Jones, G. R. (2011). Essentials of strategic management. Nelson Education.
Hubner, W. (2000). 'SME development in countries of central Asia (Kazakhstan, Kyrgyzstan, and Uzbekistan): Constraints, cultural aspects and role of international assistance'. United Nations Industrial Development Organization (UNIDO), 1-47.
Iran Game Market (2019). Retrieved from https://allcorrectgames.com/insights/mobile-game-market-index/iran/
Jordan, J. (2016, March 9). 'Supercell sees 2015 sales up 35% to $2.3 billion'. Retrieved from http://www.pocketgamer.biz/news/62853/supercell-2015-sales/
Kula, V., & Tatoglu, E. (2003). 'An exploratory study of Internet adoption by SMEs in an emerging market economy'. European Business Review, 324-333.
Lagace, M. (2018, June 7). 'Mobile gaming is influencing the future of the gaming industry as a whole'. Retrieved from https://www.androidcentral.com/influence-mobile-gaming-industry-mixed-bag-gamers
McDonald, E. (2017, 4 20). 'The Global Games Market Will Reach $108.9 Billion in 2017 With Mobile Taking 42%'. Retrieved from https://newzoo.com/insights/articles/the-global-games-market-will-reach-108-9-billion-in-2017-with-mobile-taking-42/
Rudolph, S. (2018, June 19). 'The State of Mobile Gaming Industry [Infographic]'. Retrieved from https://www.business2community.com/infographics/the-state-of-mobile-gaming-industry-infographic-02082344
Schab, F. (2016, August 17). 'The Psychology Of First Impressions'. Retrieved from https://www.six-degrees.com/the-psychology-of-first-impressions/
Shestakova, M. (2015, August 8). '8 Tips for Developing a Successful Mobile Game'. Retrieved from https://r-stylelab.com/company/blog/mobile-technologies/8-tips-for-developing-a-successful-mobile-game
Sylvänne, K. (2016). 'Internationalization in the Mobile Gaming Industry-Multiple Case Study of Finnish Mobile Gaming Firms Entering the Japanese Market'.
Venturepact. (2015). '9 Challenges Faced by Mobile Game Developers'. Retrieved from http://blog.venturepact.com/9-challenges-faced-by-mobile-game-developers/
Wijman, T. (2018, April 30). 'Mobile Revenues Account for More Than 50% of the Global Games Market as It Reaches $137.9 Billion in 2018'. Retrieved from https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/
Wolverton, T. (2018, june 11). 'Mobile gaming is now a $46 billion industry - and publishers are starting to take smartphones as seriously as Xbox or PlayStation'. Retrieved from https://www.businessinsider.com/baird-smartphone-gaming-vs-console-gaming-market-2018-6?r=US&IR=T&IR=T