آذر عادل و مؤمنی، منصور(1380). آمار و کارُبرد آن در مدیریت. جلد دوم (چاپ پنجم)، تهران: سمت.
آذر، عادل و مؤمنی، منصور(1383). آمار و کارُبرد آن در مدیریت. جلد اول (چاپ دهم)، تهران: سمت.
آزما، فریدون(1386). بررسی چگونگی افزایش رغبت تماشاگران به استفاده از سینما. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
بیچرانلو، عبدالله و ساعی، محمدحسین(1389). «بررسی دیدگاههای فعالان و منتقدان سینمایی کشور دربارة بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر». نامه پژوهش فرهنگی. 9: 56-36.
راودراد، اعظم(1391). جامعهشناسی سینما و سینمای ایران. چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
رحیمی، عبدالرحیم(1392). عوامل مرثر بر تقاضای سینما. چاپ اول. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک.
ساعی، محمدحسین، باقری، لیلا و احسانی، مهدیه(1389). «بررسی اقبال مردم شهر تهران به سینما و جشنواره بیست و هشتم فیلم فجر»، نامه پژوهش فرهنگی. 9: 146-113.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه(1380). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگاه.
شرفی، ابوالفضل(1388). «مصرف سینما در خراسان رضوی و عوامل مؤثر بر آن»، مطالعات اجتماعی ایران. 7: 63-38
صبریلقا، آذرخش(1378). بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای اوقات فراغت (مورد کاربردی تقاضای سینما در تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
کجباف، سینا(1389). برآورد تقاضای رفتن به سینما در ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته توسعه اقتصادی و برنامهریزی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
کرسول، جان و پلانوکلارک، ویکی(1390). روشهای پژوهش ترکیبی. ترجمه: علیرضا کیامنش و جاوید سرایی. چاپ اول. تهران: آییژ.
کلاین. پل (1380)راهنمای آسان تحلیل عاملی. ترجمه سیدجلال صدرالسادات و اصغر مینایی. تهران: انتشارات سمت.
گرایینژاد، غلامرضا، هادینژاد، منیژه و بختیاری آرزو(1389). «بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر تقاضای سینمای ایران»، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، فصلنامه علمی ـ پژوهشی. نامه پژوهش فرهنگی. سال یازدهم. 9: 179-148.
لیتل، دانیل(1386). تبیین در علوم اجتماعی (درآمدی به فلسفه علم الاجتماع). چاپ چهارم. ترجمه عبدالکریم سروش. تهران: صراط.
موسایی، میثم و شیانی، ملیحه(1386). «تخمین تقاضای خانوار برای رفتن به سینما در 24 استان ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی. سال ششم. 25: 320-301.
Belfiore, E., & Bennett, O. (2008). The Social Impact of the Arts: An Intellectual History. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Bergadaà, M., & Nyeck, S. (1995). Quel Marketing Pour Les Activités Artistiques : Une Analyse Qualitative Comparée Des Motivations Des Consommateurs Et Producteurs De Théàtre. Recherche et Applications en Marketing, 10(4), 27-46.
Brown, A. and Novak, J. L. (2007) Assessing the Intrinsic Impacts of a Live Performance, WolfBrown, January, pp. 11-14, retrieved from
Brown, A.S., & Novak, J.L. (2007). Assessing the Intrinsic Impacts of a Live Performance. San Francisco: Wolf Brown.
Carù, A., & Cova, B. (2006). How to Facilitate Immersion in a Consumption Experience: Appropriation Operations and Service Elements. Journal of Consumer Behaviour, 5, 4-14.
Getz, D. (2007). Event Studies: Theory, Research and Policy for Planned Events. Oxford: Elsevier.
Hong Kong Policy Research Institute Ltd (2000) The Survey on Movie-going Habits in Hong Kong, 2000 http://www.tela.gov.hk/english/doc/forms/whatsnew/fullreport
http://wolfbrown.com/images/books/ImpactStudyFinalVersionFullReport.pdf.on September 16, 2012
Hume, M., Mort, G.S., & Winzar, H. (2007). Exploring Repurchase Intention in a Performing Arts Context: Who Comes? And Why Do They Come Back? International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 12, 135-148.
Miller, Norman and Duane M. Robinson (1963), The Leisure Age, Belmont, CA: Wadsworth.
Pine, B.J., & Gilmore, J.H. (1999). The Experience Economy: Work Is Theatre and Every Business a Stage. Boston: Harvard Business School.
Pincus, J. D. (1992) ‘Interpreting perceiver reactions to emotional stimuli’, Advances in Consumer Research, 19, 245–250.
Rojek, C. (2000). Leisure and Culture. Basingstoke: Macmillan.
Sisto, A., & Zanola, R. (2005). Rational addiction to cinema? A dynamic panel analysis of Europan countries. POLIS departmentʼs Working Papers. Department of public policy and public, Choice, Via Cavour, 84, 15100 Alessandria. Italy.
Slater, A. (2007). ‘Escaping to the Gallery’: Understanding the Motivations of Visitors to Galleries. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 12, 149-162.
Stebbins, R.A. (2007). Serious Leisure: A Perspective for Our Time. New Brunswick, NJ: London: Transaction Publishers.
Thyne, M. (2001)."The Importance of Values Research for Nonprofit Organisations: The Motivation-Based Values of Museum Visitors". International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 6(2), 116-130.
Tinsley, Howard E. A., Thomas C. Barrett, and Richard A. Kass (1977), “Leisure Activities and Need Satisfaction.” Journal of Leisure Research, 9(2), 110-120.
Wahmsley, B. (2011). "Why People go to the theatre: A qualititative stady of audience motivation". Jornal Customer Behavior, Vol. 10, No. 4, pp 335-351
White, T.R., & Hede, A.-M. (2008)."Using Narrative Inquiry to Explore the Impact of Art on Individuals". Journal of Arts Management, Law and Society, 38(1), 19-35.
Yamamura, E. (2009)." Rethinking Rational Addicive Behaviour and Demand for Cinema: a Study Using Japanese panel Data". Applied Economics Letters, 16(7), 693-697