آذرگون، نسرین (1394). «نقش رسانه ها در توسعه فرهنگی». کنفرانس بین المللی مدیریت، فرهنگ و توسعه اقتصادی. مشهد: موسسه تحقیقاتی رایمند پژوه.
https://www.civilica.com/Paper-MCED01-MCED01_549.html
آرمسترانگ، کارن (۱۳۹۰). تاریخ مختصر اسطوره، ترجمۀ عباس مخبر، چاپ اول، تهران: نشر مرکز.
الیاده، میرچا (۱۳۹۲). چشماندازهای اسطوره، ترجمۀ جلال ستاری، چاپ سوم، تهران: انتشارات توس.
امینیان، بهادر و سارا مشهدی (1391). «نقش اسطورهها در هویت ملی و ملتسازی: مورد ایران»، نشریه ادبیات پایداری، شماره 6: 46 ـ 27.
آموزگار، ژاله (1386). زبان، فرهنگ و اسطوره (مجموعه مقالات)، چاپ اول، تهران: انتشارات معین.
انصاری، محمدباقر (1383). گزارش لحظهبهلحظه از ولادت علی (ع) در کعبه، قم: دلیل ما.
بارت، رولان (1380). «اسطوره در زمانه حاضر»، ترجمۀ یوسف اباذری، فصلنامه ارغنون، شماره: 18: 135-85.
حجازی، علیرضا (۱۳۸۸). گیل گمش؛ اسطورهای که الهامبخش آینده شد، شبکه اینترنتی آفتاب (
www.aftabir.com)، تاریخ مشاهده: ۱۹/۸/۱۳۹۳.
دیلم صالحی، بهروز (۱۳۸۵). «اسطوره و حماسه، دو بنیاد هویت ایرانی»، فصلنامه مطالعات ملی، شماره 3: 25-3.
رضایی، مهدی (۱۳۸۴). آفرینش و مرگ در اساطیر، چاپ دوم، تهران: انتشارات اساطیر.
ستاری، جلال (۱۳۸۷). اسطوره و رمز، چاپ سوم، تهران: انتشارات سروش.
سردار، ضیاءالدین (1396). آینده: تمام آنچه اهمیت دارد، ترجمۀ محسن طاهری دمنه، تهران: انتشارات آیندهپژوه.
شکرایی، محمد (۱۳۹۲). «تقدیر قهرمان شدن با تولد نمادین در اسطوره و افسانه»، ادب پژوهی، شماره ۲۶: 117 ـ 95.
صانعپور، مریم (۱۳۸۹). «انسانگرایی مدرنیته و مبانی اسطورهای آن، غربشناسی بنیادی»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 1: 116 ـ 87.
طاهری دمنه، محسن؛ علیاصغر پورعزت و محمدمهدی ذوالفقارزاده (۱۳۹۴). «تأملی در مفهوم تصاویر آینده بهمثابه ساخت هویت اجتماعی در بین جوانان»، فصلنامه مطالعات ملی، شماره ۴۷، 76 ـ 61.
غیاثی زارچ، ابوالقاسم (1397). «بررسی ساختار اسطورهای الهه بندگذار و بَند گُسَل (مطالعه سه روایت با ویژگیهای فرهنگی و اجتماعی متفاوت)»، پژوهشهای ادبیات تطبیقی، شماره 4: 81-60.
فتوتیان اردبیلی، پویان (1398). «نقش زیبایی شناسی نمادین در شکل گیری عناصر شهری». ششمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری. تهران: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،
https://www.civilica.com/Paper-CEUCONF06-CEUCONF06_0322.html
فرضی، حمیدرضا (۱۳۹۱). «نقد کهنالگویی شعر «قصه شهر سنگستان» مهدی اخوان ثالث»، ادبیات عرفانی و اسطورهشناختی (زبان و ادبیات فارسی)، شماره ۲۸: 211-179.
فکوهی، ناصر (۱۳۷۹). «تحلیلی ساختنی از یک اسطوره سیاسی/ اسطوره «وای» در فرهنگ ایرانی و همتایان غیر ایرانی آن»، مطالعات جامعهشناختی، شماره ۱۶: 166-137.
قائمی، فرزاد (۱۳۸۹). «پیشینه و بنیادهای نظری رویکرد نقد اسطورهای و زمینه و شیوه کاربرد آن در خوانش متون ادبی»، فصلنامه علمی پژوهی نقد ادبی، شماره ۱۱ و ۱۲: 56 ـ 33.
قربانزاده سوار، قربانعلی؛ مهدی رحمتی و هاشم ناطقی (1395). «رسانه و هویت ملی (تأثیر رسانه بر شاخصهای هویت ملی)»، رسانه و فرهنگ، پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 1: 135-113.
کاسیرر، ارنست (1362). افسانه دولت، ترجمۀ نجف دریا بندری، تهران: انتشارات خوارزمی.
کلهر محمدی، نگار و سیدعلی رحمانزاده (1396). «بررسی رابطه رسانه مورداستفاده با میزان گرایش به ارزشهای دموکراسی»، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، شماره 4: 38 ـ 21.
کمبل، جوزف (۱۳۹۳). قدرت اسطوره، ترجمه عباس مخبر، چاپ نهم، تهران: نشر مرکز.
گلشنی، علیرضا، جدیدی، علی، اسکندری، صالح (1391). «نقش رسانه در توسعه سیاسی و اجتماعی با تأکید بر جامعه معناگرای ایران». فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام. ۲ (۱) :۵-۲۸.
محبی، فاطمه، و حیدر جهانبخش (1395). «بازشناسی نقش عناصر نمادین هنر اسلامی در تبیین رابطه عرفان و معماری معاصر». دومین کنفرانس شهرسازی، مدیریت و توسعه شهری. شیراز: موسسه عالی علوم و فناوری خوارزمی،
https://www.civilica.com/Paper-UCONFKH02-UCONFKH02_039.html
مرتضایی فریزهندی، کبری؛ افسانه ادریسی (1393). «هویتیابی ملی در فضای رسانهای»، فصلنامه مطالعات ملی، شماره 2: 94 ـ 75.
موسوی گیلانی، سیدرضی و مریم مولوی (1389). «اعتقاد به منجی، بر اساس ضمیر ناخودآگاه جمعی یونگ؛ با بررسی اسطوره کهن سیمرغ و تبیین اسطوره مدرن بشقابپرنده»، فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود، شماره 17: 171 ـ 143.
مهرمحمدی، محمود (1392). جستارهای نظرورزانه در تعلیم و تربیت، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، مرکز نشر آثار علمی.
میلز، دانلد اچ (۱۳۹۳). الگوهای آشوب در اسطورههای باستانی، ترجمۀ آرتمیس رضاپور و افشین رضاپور، تهران: انتشارات ققنوس.
نزاکتی، فرزانه و جلال درخشه (1390). «رمزگشایی اسطوره در نظامهای نشانهای»؛ فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگ ارتباطات، شماره 13: 202 ـ 185.
یاحقی، محمدجعفر (1386). فرهنگ اساطیر و داستان وارهها در ادبیات فارسی،تهران: فرهنگ معاصر.
Aligical, paul dragos (2011), A critical realist image of the future Wendell Bell’s contribution to the foundations of futures studies, Futures, 43, PP.610 – 617.
Boulding, Kenneth, E (1965), The image: Knowledge in life and society, University of Michigan Press, Ann Arbor.
Dator, Jim (2002), Introduction: The future lies behind—Thirty years of teaching futures studies, in: J. Dator(Ed.), Advancing Futures, Praeger, Westport CT, PP. 1–30.
Eliade, Mircea, (1963), Aspects du myth, Paris : Gallimard.
Kaboli, Seyedeh Akhgar; Tapio, Petri (2017), How late-modern nomads imagine tomorrow? A Causal Layered Analysis practice to explore the images of the future of young adults, Futures, 96, PP. 32-43.
Grimal, Pierre, (1994), Dictionnaire de la mythologie grecque et romaine, Paris: PUF.
Mau, James (1967), Social change and images of the future, Schenkman, Cambridge, MA.
Ono, Ryota (2003), learning from young people’s image of the future: a case study in Taiwan and use, Futures, 35, PP.737- 758.
Polak, Fred (1973), The image of the future, Elsevier, Amsterdam.
Pourezzat, Ali Asghar; Mollaee, Abdolazim; Firouzabadi, Morteza (2008); "Building the future: Undertaking proactive strategy for national outlook", Futures, Vol. 40, PP. 887-893.
Rubin, Anita (2013), hidden, inconsistent, and influential: images of the future in changing times, futures, 45, PP. 38 –44.