per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
9
42
3391
فراز و فرود نقش رزمنده در روایت سهگانة «اخراجیها»
The Ups and Downs of the Role of Soldiers in the Triple Movie: “Ekhrajiha (The Outcasts)”
نجمه حسینیسروری
1
حامد طالبیان
hamed.talebian@gmail.com
2
محمدمهدی مولایی
3
استادیار زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان
کارشناسارشد علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامهطباطبایی
کارشناسارشد مطالعات فرهنگی و رسانه، دانشگاه تهران
سهگانة «اخراجیها» از مهمترین فراوردههای فرهنگ مردمپسند در حوزة دفاع مقدس است. اخراجیها را میتوان پرفروشترین داستان دفاع مقدس دانست. هرچند مضمون اصلی هر کدام از قسمتهای سهگانة اخراجیها متفاوت است، شخصیتهای اصلی این سهگانه ثابتاند.
این پژوهش با مبنا قرار دادن روایتشناسی ساختارگرا و با استفاده از الگوی مشارکتکنندگان «گریماس»، به دنبال یافتن فراز و فرودهای نقش رزمنده در روایت سهگانة اخراجیهاست. در هر فیلم در سه پیرفت،[1] جایگاه سه نوع رزمنده مشخص شده و به تغییرات موقعیت رزمندگان مخلص، رزمندگان فرصتطلب و رزمندگان اخراجی در جایگاههای فاعل، یاریدهنده و بازدارنده توجه شده است. بررسی مجموع فراز و فرودهای سه نوع شخصیت رزمنده در سهگانة اخراجیها، نشان میدهد که بر خلاف عنوان فیلم اخراجیها، این رزمندگان مخلص هستند که در جایگاه محوری روایت قرار دارند و نه رزمندگان اخراجی. رزمندگان مخلص در پیرفت[2] نهایی هر کدام از قسمتهای سهگانۀ روایت فیلم، در جایگاه فاعل قرار میگیرند و داستان حول نقش آنها به پایان میرسد.
1. Sequence
2. گزاره که کوچکترین واحد روایی است و همارز یک جملۀ مستقل (تودوروف،1379: 88 ؛ احمدی،1370: 83) از ترکیب یک شخصیت با کنشی منفرد و تجزیهنشدنی (مثل الف، ب را میکشد یا الف به شهر میرسد) و یا با یک صفت ساده و بسیط (مثل الف شرور است یا الف شاه است) به وجود میآید و پیرفت که معادل یک جملۀ مرکب است، رشتهای از گزارههاست که خود به تنهایی میتواند یک داستان باشد (تودوروف،1379: 91). برای آشنایی با مفهوم پیرفت و چگونگی تشخیص حد و مرز پیرفتهای متوالی یک متن نگاه کنید به: (تودوروف،1379: 90 ـ 86 ؛ اخوت،1371: 58 ـ 57).
The Outcasts is one of the most favorite movies in the field of the Sacred Defense)Iran and Iraq war) genre. And the film is produced in three episodes.
The film is the best seller movie in this field, and the main characters in this triple are the same and didn’t change in each episode. There are three main characters in each episode. Haji Grinof is one of these characters he is a fanatic and opportunist person; But Haj agha is a devoted person. The other character is Majid Sozoki Who is a part of the Outcasts. Therefore in the cinema of Iran a new kind of character has been appeared so in this article the new kind of character has been named the outcast soldier
In this paper we have tried to find the ups and downs of soldier role in the three episodes of the film by using the participation model of Greimas as well as by Narrative Structure
Three kinds of characters named devoted soldiers, fanatic soldiers and outcast soldiers has been introduced and they have three different positions in the story such as subjected , supportive as well as deterrent. In spite of the name of the script the study has showed that in the movie the devoted soldiers are the main characters not outcast soldiers. The main story is around the devoted soldiers and they will be subjective at the end of each episode. The outcast have had the key role soldiers in episode 1 and 2, but in the episode 3 they have been neglected and marginalized
https://www.jccs.ir/article_3391_eb96c87be7c94bb10dbb55f0f38d4d73.pdf
سینمای دفاع مقدس
روایتهای دفاع مقدس
تحلیل روایت
الگوی کنشگران گریماس
فرهنگ مردمپسند
Cinema of the Sacred Defense the Sacred Defense narratives
Narrative Analysis
the participation model of Greimas
Popular culture
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
43
75
3392
تجددگرایی و همسرگزینی
تحقیقی مقایسهای در بین زنان مناطق1 و 11 شهر تهران
Modernist and Marriage;
a Comparative Study among Women Lived in Regions 1 and 11 of Tehran
باقر ساروخانی
saroukhani@yahoo.com
1
مریم مقربیان
2
استاد جامعهشناسی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
دانشجوی کارشناسیارشد مطالعات زنان دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات
هدف این تحقیق، شناسایی گرایش به تجددگرایی و نگرش به مراسم ازدواج و آثار آن در واسطههای گزینش همسر و نگرش به مهریه است که با نام «تجددگرایی و همسرگزینی؛ تحقیقی مقایسهای در بین زنان مناطق 1 و 11 شهر تهران» در سال 1388 انجام شده است.
نظریۀ کارکردگرایی ساختاری به مثابه چارچوب نظری انتخاب شد و روش تحقیق، شیوۀ پیمایش است. انتخاب نمونه به روش نمونهگیری تصادفی صورت گرفته و حجمنمونه 285 نفر است که از این میان 165 نفر مربوط به منطقۀ 1 و 120 نفر متعلق به منطقۀ 11 است. فرضیههای این تحقیق بررسی رابطۀ بین نقش واسطهها و انتخاب فردی و مراسم ازدواج و نگرش به مهریه با میزان گرایش افراد به تجددگرایی است که در نتایج آزمون فرضیهها مشخص شد در کل بین تجددگرایی و همسرگزینی رابطۀ معناداری وجود دارد، زیرا هرچقدر متغیر مستقل افزایش مییابد، نقش واسطههای انسانی در انتخاب همسر و برپایی مراسم ازدواج کمرنگ میشود، ولی نگرش به مهریه و انتخاب فردی کمترین رابطه را با تجددگرایی داشته است.
The purpose of this study is to identify the trends of modernism as well as the attitudes to marriage and wedding and the effects of them on the mediators for choosing spouse as well as attitude toward Mahr (an amount of money paid by the groom to the bride at the time of marriage). The study has been done in 1388(2009); it is a comparative research also in this research Women Lived in Regions 1 and 11 of Tehran has been investigated.
Theory of structural functionalism has been chosen as a theoretical framework. The survey method is used in this study. Although the simple random has been chosen .The sample size in the study includes 285 person, 165 of them belong to region 1 and 120 of them from region 11.the hypotheses of the study have shown the relation between mediators , Individual choice, wedding , the attitude toward Mahr and the trend to modernism. The result has displayed the significant relationship between modernism and marriage. In this research whenever the independent variable increases ,the role of human mediated in choosing spouse have been decreased as well as the wedding will be eased .However the attitude toward Mahr and individual choice have the least associated with modernism
https://www.jccs.ir/article_3392_87dbf153fbb3a2ee55cf66f0bf3b0623.pdf
همسرگزینی
تجددگرایی
سنتگرایی
Marriage
modernism
Traditionalism
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
77
117
3394
Research Paper
تجزیه و تحلیل رابطۀ میان استفاده از موبایل و جامعهپذیری مدرسهای
با تأکید بر دانشآموزان دبیرستانی شهرستان کوهدشتِ لرستان (سال1390)
An Analysis of the Relationship between Mobile Phone Usage and Educational Socialization:
with an emphasis on High school’s student in Koohdasht city of Lorestan
سیدکمالالدین موسوی
1
فرشاد جمالی
2
استادیار جامعهشناسی دانشگاه شاهد
دانشجوی کارشناسیارشد جامعهشناسی، دانشگاه شاهد
موبایل به منزلۀ یکی از فناوریهای نوین و تأثیرگذار ارتباطی هماکنون حضوری ناخوانده، ولی فعال در بین نوجوانان و جوانان دارد و در فضاهای آموزشی بسیاری، سنن و آموزههای تعلیم و تربیت سنتی را به چالش میکشد. در این راستا، مطالعه دربارۀ رابطۀ میان استفاده از موبایل و جامعهپذیری مدرسهای دانشآموزان، درواقع ردیابیِ یکی از مسائل اجتماعیِ بالقوهای است که نهتنها در جامعۀ ما، بلکه در ملل دیگر نیز بهتدریج توجه و تمرکز محققان و کارشناسان ـ و البته مسئولان و برنامهریزان اجتماعی ـ را به خود معطوف کرده است.
در پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطۀ میان نحوۀ استفاده از موبایل با جامعهپذیری مدرسهای از نظریههای جامعهشناسانی چون: «مانوئل کاستلز»، «هانس گسر»، «اینگلهارت» و دیگران استفاده کرده و در انجام تحقیق از روش پیمایشی بهره بردهایم.
یافتههای پژوهش نشانگر آن است که در مجموع بین الگوی استفاده از موبایل با توجه به ابعادی چون: شدت و میزان استفاده، نوع نگرش و استفاده (ابزاری یا بیانگر)، موقعیتهای استفاده (مناسب یا نامناسب) و سابقۀ استفاده از موبایل با میزان جامعهپذیری مدرسهای رابطۀ معنادار وجود دارد.
Educational socialization is considered as one of the main goals of educational system in any society. It transmits the inherited culture to the new generations, expands the linkages between old and new traditions, and at the same time, it deepens the social integration and solidarity among citizens. Nowadays, there are several agents contributing to, or complicating the process of socialization especially educational socialization. New technological advances in the fields of information and communication with their great appeal are going to challenge the culture of societies, identity of individuals, and the proccess of socialization. In this context, it should not be forgotten cell phone with its unwanted but very influential role among our teens in shools.
This study aimed at investigating the relationship between the pattern of using cell phone and educational socialization. Taking advantage from the theories of Castells, Geser, and Ingleheart, several research hypotheses were drawn and tested. Sample of the study is consisted of 280 sophomore, junior, and senior among high-school students in Koohdasht city who have been selected according to chochran sampling formula, and through two stages of sampling i.e random and stratified sampling. Some of the main results of the research are:
In general there is a significant relationship between using cell phone and educational socialization. Students who use the cell phone a lot, and have an expressive view point towards it, or use it in unsuitable situations ( unusual times and places) , or use it for longer periods of time, then they experience less educational socialization. On the contrary, students who do not have a cell phone or they often use cell phone instrumentally, then they enjoy higher degrees of educational socialization
https://www.jccs.ir/article_3394_84ce77a4b7a309e799852719f95deba9.pdf
الگوی استفاده از موبایل
موقعیت استفاده
جامعهپذیری مدرسهای
نگرش ابزاری ـ بیانگر به موبایل
Socialization
Educational socialization
Expressive- instrumental Attitude toward Mobile phone
Communicative skills
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
119
149
3395
Research Paper
نشانهشناسی تصویرهایی از شیوۀ زندگی ایرانی؛
مطالعۀ «خودبازنمایی»های دیداری کاربران ایرانی در شبکۀ اجتماعی یاهو٣٦٠
A Semiotic Analysis of Images of Iranian Life Style:
Studying Visual Self-Reflection of Iranian Users in Yahoo 360 Social Media
حمید عبداللهیان
habdolah@ut.ac.ir
1
سبحان یحیایی
2
دانشیار گروه ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
دانشجوی دکتری ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
این مقاله به تحلیل سازوکار قالبسازی شناسههای تصویر در شبکۀ اجتماعی برخط یاهو٣٦٠ و بازتاب آن در ذهن مخاطبان میپردازد. به طور روشنتر باید اشاره کنیم که این مقاله به تحلیل انگارهسازیهای هویتی در پرتو شیوۀ زندگی بازنمایی شده در جامعۀ مجازی ایرانی از طریق تحلیل نشانهشناختی میپردازد. به لحاظ نظری چنین تحلیلی در قالب ملاحظههای نظری «بودریار»[1] دربارۀ «حاد واقعیت»[2] و شبیهسازی قرار میگیرد. همچون بودریار، ما نیز در این مقاله دنیای معاصر ایرانی را دنیای دیداری و مجازی در نظر میگیریم. مطالعههایی که به صورت تجربی انجام دادهایم، نشان میدهد که در تعریف تصویر شیوۀ زندگی ایرانی، «شبیهسازی»[3] جای «بازنمایی»[4] نشسته و واقعیت به حاد واقعیت بدل شده است. روششناسی این کار نیز در قالب تفسیری و با استفاده از کاربرد نشانهشناسی است. ارتباط صمیمی با فضای شبکههای مجازی در مقایسه با سایتهای اینترنتی، باورپذیری این شبکهها را افزون میکند و موجب تسری این تصویرسازیهای غیرایرانی در زندگی روزمرۀ ایرانی خواهد شد. این امر لزوم پر کردن خلأ تعریف تصویر زندگی ایرانی را گوشزد میکند که ما در این مقاله بخشی از آن را انجام دادهایم. 2. Baudrillard [2]. Hyper reality [3]. Simulation [4]. Representation
This article will analyze the mechanism of framing visual identities in Yahoo 360 social media and how it is reflected among the audience. To be clearer, we intend to use a semiotic analysis to study identity-related image-makings and how they are related to reflection of life styles in Iranian virtual society. We will use Baudrillard's concept of hyper reality and simulation to explain the way users of yahoo 360 represent themselves and their identity. Similar to Baudrillard we also consider the contemporary Iranian society to be a visual and virtual world. The problematic of this paper revolves around the question of how in visual definition of Iranian life style, the simulation has replaced representation and reality has changed into hyper reality. This is a problem than can result in creation of a lack of consistency between reality and pseudo-reality or virtual reality in personal and collective images and dreams and in how people organize their mind. Methodologically, our research falls in the category of the interpretive and semiotic methods paradigm. Some of our findings indicate that there is little connection between the photos we analyzed and their contextual reality and simulation has replaced representation of life styles in choosing and placing the photos in yahoo 360 social media. Our findings are not directed at drawing generalizations and since we selected the samples consciously, this is only a collection of case studies of photos piled up to contribute to a debate on epistemological aspects of communications today and its particular computer-assisted communication. For example, we discovered that an intimate communication with virtual social media's atmosphere, compared to other internet sites, will result in believability of these social media and will expand non-Iranian image making in everyday life in Iran. Such problem indicates the necessity of filling up the visual vacuum about Iranian life which we tried here to cover part of it
https://www.jccs.ir/article_3395_0e0f7680aa416df3f0ec6f0a13e1fb59.pdf
شناسۀ تصویری
یاهو ٣٦٠
نشانهشناسی
حاد واقعیت
بازنمایی خود
شبیهسازی
visual identity
yahoo 360
Semiotics
hyper reality
self representation
Simulation
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
151
187
3396
Research Paper
بررسی نگرش مخاطبان دربارۀ تأثیر پیامهای سلامت تلویزیون
The study of Audience’s point of view
about Health Messages of TV
هادی خانیکی
hadi.khaniki@gmail.com
1
حبیب راثی تهرانی
habibrasi@gmail.com
2
استادیار ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناسارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی
طراحی پیامهای سلامت مقولهای میانرشتهای است که از حوزۀ ارتباطات سلامت و مطالعههای نوین ارتباطات و آموزش بهداشت نشئت گرفته است. آنچه در این مقاله بدان پرداختهایم، بررسی میزان تأثیر پیامهای سلامت بر مخاطبان تلویزیون است. پرسش مهم مقاله این است که چگونه رسانهای مانند تلویزیون از طریق تولید و پخش پیامها و اطلاعات سلامتمحور، منجر به تغییر رفتار در فرد میشود؟ به این اعتبار، حوزۀ مربوط به تأثیر پیام در این پژوهش، رفتار مخاطبان است.
پیامهای سلامت در این پژوهش به پیامهایی اطلاق میشوند که مستقیم یا غیرمستقیم (در قالب فیلمها، سریالها و سایر برنامههای تلویزیون) به بحث سلامت فردی و اجتماعی مردم از جمله: سبک زندگی سالم، پیشگیری و یا درمان بیماریها میپردازند.
برای سنجش تأثیر این دسته از پیامها بر مخاطبان، نمونۀ آماری را با حجم 600 نفر از میان شهروندان بالای 15 سال تهرانی انتخاب کردهایم. روش این پژوهش پیمایش است. از مهمترین یافتههای پژوهش این است که پیامهای سلامت تلویزیون برای تغییر رفتار در فرد کافی نیستند و ارتباطات میانفردی نقش مکمل را برای پیامهای رسانهای دارند.
Designing the health messages is a interdisciplinary and it is included both new communication study as well as health education, of course the last has been important in the field of development communication. In this paper the effect of health messages on TV audience has been studied.
The main question in the paper is how the media such as TV will change the behavior of people by producing and broadcasting the health data. The audience behavior is the main concern for the effect of messages however their attitude and trust to TV program have been considered. Health messages are a kind of massages which considered directly or indirectly the individual or social health issues such as health life style, prophylactic and treatment.
The main concepts of the theoretical literature on this research are the kinds of health messages, the effect of the messages, different pathways and factors affecting them .in this study 600 person has been selected among the citizens of Tehran who are above 15 years. The survey method with Questionnaire has been chosen then the describing and analyzing method has been used for the results. The main finding of the research is the health messages are not enough for changing individual behavior so the interpersonal communication has the complementary role in media messages.
https://www.jccs.ir/article_3396_75ecc7ef03f8c3ef6a30659ef15aecb2.pdf
ارتباطات سلامت
پیام سلامت
تغییر رفتار
تأثیر پیام
تلویزیون
اطلاعات سلامتمحور
health communication
health messages
Behavior Change
the effect of the message
Television
Health Data
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
189
223
3397
Research Paper
تلویزیون بیبیسی فارسی
و بازنمایی تحولات داخلی ایران در سال 1388
The representation of internal changes in Iran 1388 (2009) by BBCpersian
حسن مجیدی
majidi.dr@gmail.com
1
جواد نوریزاده
2
استادیار علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)
دانشجوی کارشناسیارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی دانشگاه امام صادق (ع)
در مقالۀ حاضر نحوۀ بازنمایی تحولات داخلی ایران در سال 1388 را در شبکۀ تلویزیونی «بیبیسی فارسی» بررسی کردهایم. در این مقاله کوشیدهایم با استخراج محورهای گفتمان غالب بازنمایی شده، روند و ابعاد رویکرد جریانسازی در قالب خبر و برنامههای خبری این شبکه، تبیین راهکارهای رسانهای آن در قالب گفتمان رسانۀ حرفهای و ابعاد گفتمان هژمونیک این رسانه را در خلق گفتمانهای القایی برای مخاطبان واکاوی کنیم. برخی از مهمترین محورهای جریانسازی رسانهای بیبیسی فارسی در سال 1388 عبارتاند از: القای نقض حقوقبشر و آزادیهای مدنی در ایران، القای ناکارآمدی دولت و نظام، تقویت جریانهای مخالف و تعمیق شکاف سیاسی در ایران. در این مقالۀ مستند، برنامهها و گزارشهای خبری شبکۀ بیبیسی و مصادیق و مستندهای این جریانسازیها را توضیح دادهایم. به نظر میرسد مهمترین نشانهها و دالهای محوری گفتمان شبکۀ بیبیسی فارسی در قبال ایران در سال 1388، بحران مشروعیت در جمهوری اسلامی ایران و نیز تهدیدهای ایران است.
This article have been studied the representation of internal changes in1388 (2009) in Iran by BBCPersian. In this article we have tried to explore the dominant discourse represented, as well as the process and dimensions of making news by the channel, although we have attempted to explain the methods which are used in the form of media professionals discourse as well as dimensions of hegemonic discourse of the media, to make induced discourses for audience. The main issues which have been made by BBC Persian in 1388(2009) are as followed: making believe that violations of both human rights and civil liberties has happened in Iran , making believe that the Iranian government are inefficient , trying to Strengthen the opposition and making deeper political divisions in Iran, treating Iran to read its nuclear program, seeing the election as the chance for changing the regime , trying to make the religious discourse weaker, making believe that BBC Persian is an objective media, making believe that there was a frude election in Iran, creating anti regime excitement among Iranian ethnics and religious minorities . In this article we try to explain these issues by investigating the program and news reports of BBC Persian TV Channel. It seems that the main indications of BBC Persian discourse toward Iran in 1388(2009) has been the legitimacy crisis of Islamic Republic of Iran and Iranian threats.
https://www.jccs.ir/article_3397_2012c57e2bd44758b12d598ad52b55d6.pdf
بازنمایی
جریانسازی
گفتمان¬های القایی
بیبیسی فارسی
جمهوری اسلامی ایران
1388
Representation
Induced discourses
BBC Persian
Islamic Republic of Iran
1388
per
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فصلنامه مطالعات فرهنگ - ارتباطات
2008-8760
2538-2632
2011-12-01
12
15
225
245
3398
Research Paper
بازنمایی فرهنگ رضوی در سینمای ایران
مطالعۀ موردی؛ فیلم سینمایی «کیمیا»
The Representation of Razavi Culture (the thoughts and teachings of Imam Reza ) in the Cinema of Iran
عبدالله بیچرانلو
bicharanlou@yahoo.com
1
دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران و مدیر گروه سینما و تلویزیون پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
این مقاله با هدف بررسی بازنمایی فرهنگ رضوی در سینمای ایران، به معرفی اجمالی و مرور مـهمتریـن فیلمهای ساخته شده دربارۀ فرهنگ رضوی در کشورمان در سالهای پس از انقلاب اسلامی میپردازد. در بررسی متمرکزتر موضوع، فیلم سینمایی کیمیا را به عنوان یکی از فیلمهای مهمی که در بخش زیادی از آن ارتباط معنوی با امام رضا (ع) در کانون توجه فیلمساز قرار گرفته، تحلیل کردهایم.
در بررسی این فیلم که در زمرۀ فیلمهای مربوط به دفاع مقدس نیز به شمار میرود، نگارنده از روش کیفی تحلیل نشانهشناختی بهره گرفته و در به کارگیری تحلیل نشانهشناختی برای بررسی فیلم از الگوی «رولان بارت» در تحلیل رمان «بالزاک»[1] استفاده شده و صحنههایی از فیلم که مستقیم در ارتباط با موضوع این مقاله بوده، گزینش و بررسی شده است.
[1]. Balzac
This paper has studied the representation of Razavi Culture (the thoughts and teachings of Imam Reza) in the cinema of Iran by a brief introduction and overview of the most important films made about Razavi Culture after the revolution of Iran. In this paper we have studied the movie named “Kimiya “as one of the most important movie which has so many Spiritual connections to the Imam Reza as the main issue in the film. The movie can be considered as a part of the Sacred Defense genre. The method which has been used in this article is Qualitative methods of semiotic analysis; although the Roland Barthes model in analyzing the novels of Honoré de Balzac has been applied, the Scenes of the film that was related to the subject has been chosen and studied
https://www.jccs.ir/article_3398_980e351eec7d67edd155461ffa7a184d.pdf
بازنمایی
فرهنگ رضوی
فیلم
سینما
فیلم سینمایی کیمیا
Representation
Razavi Culture
Movie
Cinema
“Kimyia” the movie