دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
بررسی چالش‌های ایجاد و گسترش داستانسرایی فرارسانه‌ای در تولیدات رسانه‌ای ایران

مجید شعرای نجاتی؛ صدیقه ببران؛ مقداد مهرابی

دوره 24، شماره 64 ، دی 1402، ، صفحه 111-139

https://doi.org/10.22083/jccs.2023.382697.3704

چکیده
  دیدگاه‌های تجاری و مدیریتی در مورد فرارسانه­ای، این رویکرد را پاسخی برای تغییر شرایط بازار می‌بینند که به دفاع از مدل‌های تجاری قدیمی و روش‌های ارزش‌آفرینی پایان داده و آغازکنندۀ شیوه‌های جدیدی است که در آن رضایت مخاطب در اولویت قرار دارد. از طرفی داستانسرایی فرارسانه‌ای را می‌توان یک الگوی تجاری برای تولیدکنندگان رسانه تلقی ...  بیشتر

ارائۀ الگوی همگرایی شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها در چرخۀ اطلاع‌رسانی

امیدعلی مسعودی؛ غلام‌حسین اسلامی‌فرد

دوره 22، شماره 55 ، آبان 1400، ، صفحه 123-152

https://doi.org/10.22083/jccs.2020.195929.2882

چکیده
  موضوع پژوهش پیش‌‌رو ارائۀ الگوی نقش شبکه‌های اجتماعی در چرخۀ اطلاع‌رسانی خبرگزاری‌ها با تأکید بر خبرگزاری ایرنا و فرانس پرس است. این پژوهش با استفاده از روش مصاحبۀ عمقی و با روش دلفی انجام شده است. جامعۀ پژوهش این مقاله متخصصان حوزۀ خبرگزاری‌ها و استادان روزنامه‌نگاری بودند که از میان آنان با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله ...  بیشتر