دوره 24 (1402)
دوره 23 (1401)
دوره 22 (1400)
دوره 21 (1399)
دوره 20 (1398)
دوره 19 (1397)
دوره 18 (1396)
دوره 17 (1395)
دوره 16 (1394)
دوره 15 (1393)
دوره 14 (1392)
دوره 13 (1391)
دوره 12 (1390)
دوره 11 (1389)
دوره 10 (1388)
دوره 9 (1387)
نگرش نسلها به تمایزات بین‌نسلی در ایران بر مبنای جامعه ‎پذیری رسانه ای

محمدحسن یادگاری؛ مهدی منتظرقائم؛ مهدی کاشفی فر

دوره 23، شماره 58 ، تیر 1401، ، صفحه 57-80

https://doi.org/10.22083/jccs.2021.224629.3042

چکیده
  فنّاوری‌های رسانه‌ای جهان ذهنی جوامع را تغییر داده‌اند. این تغییرات، همگام با تغییرات شتابان و پرسرعت فنّاوری‌ها، نتایج گوناگونی را برای افراد به همراه داشته‌اند. مهم‌ترین این تفاوت‌ها تفاوت‌ در نگرش‌های معرفتی هر نسل است. آنچه‌ به‌عنوان ‌پیش‌فرض این پژوهش تلقی می‎شود این است که نظام معرفتی هر دوره ساخت‌پذیر است و عاملیت ...  بیشتر

رابطۀ میان میزان و نوع مصرف رسانه‌ای (رادیو و تلویزیون) با مهارت‌های زندگی شهروندان تهرانی

بدیع قربانی؛ سمیه تاجیک اسماعیلی؛ سروناز تربتی

دوره 23، شماره 58 ، تیر 1401، ، صفحه 329-364

https://doi.org/10.22083/jccs.2021.271473.3283

چکیده
  پژوهش پیش‌رو با هدف بررسی و مطالعۀ رابطۀ میان میزان و نوع مصرف رسانه‌ای (رادیو و تلویزیون) با مهارت‌های زندگی شهروندان تهرانی، طراحی و اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی ـ پیمایشی و ابزار اندازه‌گیری آن پرسش‌نامه است. جامعۀ آماری شامل کلیه شهروندان ساکن شهر تهران است که طبق آخرین سرشماری سال 1395 و بر ...  بیشتر